افامت در ترکیه

اقامت در ترکیه و مصاحبه ای کامل با کشور ترکیه

امروزه آمار مهاجرت در ایران بسیار بالاست و یکی از کشورهایی که یا برای مقصد نهایی انتخاب میشه یا برای موندن کوتاه مدت تا رسیدن به کشور اصلی، ترکیه می باشد. پس اگر قصد اقامت در ترکیه رو دارین چه کوتاه مدت، چه بلند، خوبه که باهاش آشنا شویم. ما یه مصاحبه ی جذاب و مفصل واستون آماده کردیم.

اقامت در ترکیه
اقامت در ترکیه

اقامت در ترکیه و مصاحبه ای کامل با کشور ترکیه:

شاید بد نباشه اگر ترکیه رو از زبان خودش بخونیم. در این مقاله ما یه مصاحبه کردیم با کشور ترکیه، از خودش واسمون گفته. بریم که بخونیم.

سوال اول مثل همه ی مصاحبه ها از ترکیه میخوایم که خودش رو معرفی کنه؟

من یک کشور با قدمت بسیار طولانی هستم که الان گفتن ازش میتونه واس مخاطب حوصله سر بر باشه چون شما برای اقامت در ترکیه به اطلاعات به روز احتیاج دارین. پس اگر بخوام از حال حاضرم بگم حدودا 84 میلیون جمعیت دارم و یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی به حساب میام. زبان رسمی من ترکی است و قانون اساسی من جمهوری دموکراتیک سکولار است. خیلی ها به اشتباه فکر میکنن پایتخت من استانبوله اما آنکارا پایتخته. موردی که خیلی روش ادعا دارم صنعت گردشگری و توریسم است که سالهای اخیر درآمد زیادی تونستم ازش کسب کنم.

جغرافیای ترکیه
جغرافیای ترکیه

میشه از نظر جغرافیایی تصویری از خودتون بهمون بدین؟

بله حتما، برای اقامت در ترکیه شاید این یک سوال مهم باشه. چون موقعیت جغرافیایی یک کشور میتونه رو اختلاف ساعتش با ایران یا آب و هوای اونجا تاثیر بذاره و فکر میکنم آب و هوا میتونه گزینه ی تاثیرگذاری در انتخاب شهر و کشور برای مهاجرت باشه.

از نظر جغرافیایی در دو قاره ی اروپا و آسیا قرار دارم که توسط تنگه بسفر این دو قاره از هم جدا شدند و همین باعث شده از نظر تجارت و بازرگانی موقعیت منحصر به فردی داشته باشم.

پر از کوه و دریا می باشم، از دریای سیاه در شمال تا دریای اژه و مدیترانه در جنوب. چهار فصل هستم و میتونین در اکثر شهرها تجربه ای کامل از بهار، تابستون، پاییز و زمستان داشته باشید.

اگر دنبال سبک زندگی آفتابی هستید، تابستون های طولانی، زمستان های معتدل و مرطوب رو می پسندین پس اقامت در ترکیه دقیقا مناسب شما خواهد بود. من کشوری هستم که تمام طول سال مناسب فعالیت بیرون از خانه هستم. یکی از دلایلی که توریست زیادی جذب میکنم وجود آب و هوای گرم و آفتابی است که در مقایسه با اروپا که روزهای آفتابی کمتری دارند نعمت بزرگی به حساب می آید.

از نظر فرهنگی مردم خودتو چطور توصیف میکنی؟

همونطور که میدونین مردم ترکیه به مهمان نوازی معروف هستن، توریست ها اکثرا از این بابت تجربه ی خیلی قشنگی رو میگذرونن. مثلا خیلی زیاد پیش میاد کسی رو که نمیشناسن  به چای دعوت کنند، راحت ارتباط میگیرند و به دلیل تنوع توریستی که وجود داره اولین سوالی که از شما پرسیده میشه اینه که اهل کجا هستی.

نمیشه گفت به طور زیادی به زبان انگلیسی مسلط هستند و بهتره اگر برای زندگی میاین حتما زبان ترکی رو یاد بگیرید. البته در شهرهای توریستی مثل استانبول یا آنتالیا شاید تعداد کسانی که زبان هایی مثل روسی، آلمانی و انگلیسی بدونن بیشتر باشه اما اگر بخوام پیشنهاد دوستانه ای بهتون بدم باید بگم دانستن زبان ترکی برای اقامت در ترکیه ضروری است.

فرهنگ ترکیه
فرهنگ ترکیه

از نظر هزینه ی زندگی خودتو چطور میبینی؟

اولین موردی که هست اینه که خودم رو با کی مقایسه کنم. اگر بخوام خودم رو با کشورهای اروپایی مقایسه کنم باید بگم همچنان هزینه ی زندگی پایین است. اما اگر با میزان حقوق اداره کار مقایسه کنم شاید بشه گفت هزینه ها زیاد خواهد بود.

به طور کلی در چند وقت اخیر مانند خیلی از کشورهای دنیا بعد از پاندمی کرونا کمی شرایط اقتصادی متفاوت شد و گرونی هایی پیش اومده که در مقایسه با سالهای پیش هزینه ی زندگی در ترکیه رو بالا برده.

اما همچنان من اعتقاد دارم کشوری مقرون به صرفه هستم و در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه ی زندگی پایین تری دارم و همین امر باعث شده اقامت در ترکیه یکی از

گزینه های مهاجران از سراسر دنیا باشه و ترکیه رو به مقصدی جذاب تبدیل کرده است. در شهرهای خوش آب و هوایی مثل آنتالیا بسیاری از افراد رو مشاهده میکنید که بازنشسته هایی هستند که از اروپا به ترکیه آمدند و با حقوق بازنشستگی خود زندگی خوبی دارند.

از نظر بهداشت و درمان چگونه کشوری هستی؟

دارای سیستم های مراقبت های بهداشتی خوب و توسعه یافته، بیمارستان ها و کلینیک های مدرن با سطح بالا، شبکه ای از متخصصان در حوزه ی پزشکی هستم. شما به عنوان خارجی اگر قصد اقامت در ترکیه رو داشته باشید و کارت کیملیک داشته باشید میتوانید از خدمات بیمارستان های دولتی استفاده کنید که هزینه ی آن بسیار کم است و نحوه ی پرداخت آن به این صورت است که ابتدا همه ی معاینات لازم را انجام می دهید سپس در قالب یک پیام کوتاه برای شما هزینه ی بیمارستان اعلام می شود که تا چندین ماه بعد فرصت پرداخت خواهید داشت.

مطالعه کنید  اردوغان : گاز دریای سیاه اوایل 2023 وارد منازل می‌شود

در مورد بیمارستان های خصوصی هم باید چک کنید که با بیمه ی شما قرارداد دارند یا نه، حتی اگر بیمه ی توریستی داشته باشید باز هم بسیاری از بیمارستان های خصوصی با بیمه ی شما قرارداد دارند و این حتی شامل معایناتی مثل چشم پزشکی هم می باشد.

شاید وقتی در فرودگاه بودین خیلی دیده باشین افرادی که برای کاشت مو یا خدمات دندان پزشکی به ترکیه اومده باشند چون از این نظر خدماتی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب تر از اروپا ارائه می دهیم.

ساحل ترکیه
ساحل ترکیه

چرا ترکیه کشوری امن محسوب می شود؟

چون نرخ جرم و جنایت پایینی دارم و این برای کسانی که به اقامت در ترکیه فکر میکنن خیلی حائز اهمیت است. اگر تجربه ی سفر به ترکیه رو داشته باشید حتی در همون مدت کوتاه حتما متوجه ی امنیت کامل در هر ساعتی از شبانه روز شده اید. مخصوصا در شهرهای ساحلی که شب زنده دار تر است شما میتوانید تا نیمه شب زنان و دختران رو در حالی که کنار ساحل قدم میزنن یا دوچرخه سواری میکنند ببینید.

ترکیه  برای زندگی کشور مناسبی است؟ اگر آره، دلایلی داری که باهامون به اشتراک بذاری؟

همونطور که هیچ کس نمیگه ماست من ترشه، پس منم جوابم به این سوال حتما بله خواهد بود. دلایل زیادی وجود داره که چند موردش را مطرح میکنم:

  • فرهنگ غنی: ترکیه کشوری است غرق در تاریخ و فرهنگ، با میراثی غنی که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد. از خرابه های باستانی تروا گرفته تا مناره های سر به فلک کشیده استانبول، ترکیه سرزمین زیبایی و تنوع زیادی است. اگر قصد اقامت در ترکیه رو داشتین اصلا از جاهای دیدنی شهر محل سکونت و سایر شهرها غافل نشوید.
  • محیط سیاسی باثبات: ترکیه دارای یک محیط سیاسی باثبات و یک سیستم حقوقی تثبیت شده است. این ثبات و امنیت، پایه محکمی را برای مهاجرانی که به دنبال شروع زندگی جدید در کشور هستند، فراهم می کند.

 

زندگی در ترکیه
زندگی در ترکیه

 

  • اقتصاد در حال رشد: اقتصاد ترکیه یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در اروپا و جهان است که فرصت های زیادی را برای کسانی که به دنبال کار یا راه اندازی یک تجارت هستند، فراهم می کند. سیاست‌های مالیاتی مطلوب، هزینه‌های پایین زندگی و صنعت گردشگری پررونق این کشور را به مقصدی جذاب برای مهاجرانی که به دنبال ایجاد یک زندگی جدید هستند تبدیل کرده است.
  • صحنه اجتماعی پر جنب و جوش: ترکیه خانه یک جامعه بزرگ مهاجران است که از مردم سراسر جهان تشکیل شده است. این جامعه یک صحنه اجتماعی پر جنب و جوش، با فرصت های فراوان برای ملاقات با افراد جدید، دوست یابی و لذت بردن از بسیاری از فعالیت های فرهنگی و ورزشی کشور فراهم می کند. با اقامت در ترکیه خیلی کم پیش میاد که احساس غربت کنید یا با رفتار نژاد پرستانه مواجه شوید.
  • مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا: ترکیه دارای سیستم مراقبت های بهداشتی به خوبی توسعه یافته است و بیمارستان ها و کلینیک های مدرن دارد که سطح بالایی از درمان را ارائه می دهند.

 

آنتالیا
آنتالیا
  • زیبایی: ترکیه سرزمینی با زیبایی های طبیعی فوق العاده، با مناظر خیره کننده است که از تپه های حومه شهر تا سواحل شنی سواحل دریای اژه را در بر می گیرد. مناظر متنوع این کشور آن را به مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به فضای باز و دوستداران طبیعت تبدیل می کند.
  • زیرساخت عالی: ترکیه دارای زیرساخت های توسعه یافته ای با شبکه حمل و نقل قوی است که شهرها و مناطق آن را به هم متصل می کند. این کشور همچنین دارای یک شبکه مخابراتی مدرن است که خدمات اینترنت و تلفن همراه سریع و مطمئن را ارائه می دهد. اینترنت برای خیلی از کسانی که قصد اقامت در ترکیه را دارند میتواند گزینه ی مهمی باشد چون امروزه خیلی از کارها و ارتباطات فقط از راه آنلاین انجام می شود.
  • مردم خونگرم: مردم ترکیه به مهمان نوازی و مهربانی خود مشهور هستند و این کشور را به کشوری پذیرا و فراگیر برای مهاجران تبدیل کرده است. ترکیه با ترکیب فرهنگی متنوع و صحنه اجتماعی پر جنب و جوش، مکانی عالی برای ملاقات با افراد جدید و پیدا کردن دوستان است.
مطالعه کنید  عوارض ملک در ترکیه

از بین شهرهایی که داری کدوم رو برای زندگی به کسانی که قصد اقامت در ترکیه را دارند معرفی میکنی؟

انتخاب یک شهر بین این همه به عنوان بهترین مشکل می باشد. بنابراین من محبوب ترین ها را با کمی توضیح نام میبرم:

  • استانبول: استانبول بزرگترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. استانبول با تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش، و اقتصاد پر رونق، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال سبک زندگی شهری هستند.  این شهر همچنین خانه یک جامعه بزرگ مهاجران است که آن را به مکانی فراگیر و دلپذیر برای زندگی تبدیل کرده است.
استانبول تراموا
استانبول تراموا
  • آنکارا: آنکارا پایتخت این کشور و مرکز فعالیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. آنکارا با زیرساخت های توسعه یافته، اقتصاد قوی و تاریخ غنی، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال شهری با فرصت های فراوان شغلی هستند. اگر قصدتون از اقامت در ترکیه پیدا کردن کار یا تحصیل در دانشگاه باشه آنکارا یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد.
آنکارا. ترکیه
آنکارا. ترکیه
  • بورسا: بورسا شهری است که در شمال غربی ترکیه واقع شده است و به خاطر تاریخ غنی و میراث فرهنگی خود شناخته شده است. بورسا با معماری زیبای عثمانی، زیبایی طبیعی خیره کننده و مردمی صمیمی، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال سبک زندگی آرام تر هستند.
بورسا. ترکیه
بورسا. ترکیه
  • ازمیر: ازمیر شهری ساحلی است که در ساحل دریای اژه واقع شده است و به خاطر سواحل زیبا، صحنه اجتماعی پر جنب و جوش و صنعتی بودن شناخته شده است. ازمیر با آب و هوای گرم، مناظر خیره کننده، و جامعه مهاجران، میتواند برای کسانی که قصد اقامت در ترکیه را دارند و هم شهر ساحلی می پسندن هم صنعتی، انتخابی عالی باشد.
ازمیر. ترکیه
ازمیر. ترکیه

آنتالیا: آنتالیا شهری است که در سواحل مدیترانه واقع شده است و به خاطر سواحل زیبا، مناظر خیره کننده،شب زنده داری و امنیت معروف است. آنتالیا با آب و هوای گرم، تاریخ غنی و مردمی صمیمی، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال سبک زندگی آفتابی و آرام هستند.

آنتالیا. ترکیه
آنتالیا. ترکیه

در پایان، انتخاب بهترین شهر برای اقامت در ترکیه به ترجیحات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. چه به دنبال یک زندگی شهری شلوغ باشید چه یک سبک زندگی آفتابی و آرام ترکیه برای سلیقه ی شما گزینه ای دارد.  بنابراین، کمی وقت بگذارید و در مورد شهرهای مختلف تحقیق کنید و شهر مناسب خود را پیدا کنید.

ترکیه برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ترکیه دارای یک اقتصاد رو به رشد با جمعیت جوان زیاد و موقعیت استراتژیک بین اروپا و آسیا است که به همین دلیل پر از فرصت سرمایه گذاری جذاب در بخش های خاصی مانند گردشگری و  املاک است. با این حال باید قبل از سرمایه گذار ریسک های کلان اقتصادی و سیاسی و مسائل مربوط به تورم را در نظر بگیرید و روند بازار را به طور کامل مطالعه کنید و کم ریسک ترین سرمایه گذاری را برای اقامت در ترکیه انجام دهید.

در شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا و بدروم فرصت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد. برخی از مزایای سرمایه گذاری در این شهرها عبارت اند از:

  • اقتصاد رو به رشد
  • نرخ ارز مطلوب
  • بازار املاک در حال توسعه

با این حال قبل از سرمایه گذاری راجع به همه ی عواملی که بر ارزش سرمایه گذاری شما تاثیر میگذارد مطالعه کنید و از مشاور حرفه ای کمک بگیرید.

 

برج گالاتا استانبول
برج گالاتا استانبول

دوستانی که قصد اقامت در ترکیه رو دارند از چه روش هایی می توانند اقامت بگیرند؟

شما به عنوان ایرانی که با پاسپورت ایران به ترکیه سفر میکنید مجاز هستید 3 ماه در این خاک بمانید، اما اگر قصد بیشتر ماندن داشته باشید باید به یکی از روش های زیر اقامت بگیرید:

  • اقامت توریستی با اجاره ی ملک:

سالها پیش این روش کاملا تضمینی بود و به شما اقامت یک ساله تا دو ساله میدادند و هر سال برای تمدید آن بدون مشکل مدارک خود را ارائه میدادید و انجام میشد. اما متاسفانه امروز شرایط بسیار تغییر کرده و این نوع اقامت کاملا پنجاه در صد امکان پذیر است و بیشتر به فردی که مدارک شما را میگیرد بستگی دارد. اگر به شما گفتن با این روش به صورت تضمینی اقامت در ترکیه را برای شما میگیرند اعتماد نکنید چون این روش سالهاست که هیچ تضمینی ندارد.

مطالعه کنید  معرفی اپلیکیشن E Devlet

به زودی مقاله ای کامل در مورد اخذ اقامت توریستی در ترکیه در سایت خواهیم گذاشت.

افامت در ترکیه
افامت در ترکیه
  • اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت:

ثبت شرکت در ترکیه بسیار سریع انجام می شود اما داشتن شرکت به منزله ی داشتن اجازه کار در ترکیه نمی باشد. حواستون به این مورد باشه و قبل از ثبت شرکت با مشاوره خوب مشورت کنید زیرا ابطال کردن شرکت در ترکیه به راحتی ایران نیست و پر هزینه نیز می باشد.

در مقاله ای کامل هر آنچه باید از ثبت شرکت در ترکیه بدانید را خواهیم گفت.

  • اقامت ترکیه از طریق اجازه کار:

یکی از سخت ترین گزینه های کسب اقامت در ترکیه می باشد. اما غیر ممکن نیست مخصوصا اگر در ترکیه درس خوانده باشید خیلی راحت تر می توانید کار پیدا کنید. اشتباهی که خیلی از مهاجران میکنند و سوژه ی کلاهبرداری می شود این است که فکر میکنند با پول دادن به کسی و گرفتن اجازه کار میتوانند به دنبال کار بگردن، در صورتی که اینطور نیست.

بعد از این که به محل کار رفتین و کارفرما کار شما را پسندید، حال کارفرما باید برای شما اجازه کار بگیرد و بیمه ی شما را رد کند.

بعد از پنج سال داشتن اجازه ی کار می توانید برای پاسپورت اقدام کنید و در این مدت هم داشتن اجازه کار برای گرفتن ویزای شینگن میتونه امتیاز خوبی باشه.

اقامت از طریق اجازه کار بسیار برای ایرانیان سوال برانگیزه چون کلاهبرداری های زیادی انجام شده است پس در مقاله ای کامل به زودی به آن خواهیم پرداخت و امیدواریم قبل از اقامت در ترکیه آن را خوانده باشید.

 

سرمایه گذاری ترکیه
سرمایه گذاری ترکیه
  • اقامت از طریق تحصیل در ترکیه:

تا چند ماه پیش حتی کلاس های تومر می توانست برای شما اقامت در ترکیه را رقم بزند اما در حال حاضر فقط با ثبت نام در دانشگاه میتوانید این نوع اقامت را بگیرید.

ترکیه دانشگاه های زیادی دارد که با تحصیل در هر کدام از آنها میتوانید اقامت بگیرید و نوع دانشگاه، هزینه های آن، خصوصی و دولتی بودن یا شهری که دانشگاه در آن قرار دارد در اقامت شما تاثیری ندارد.

در مقاله ای کامل از اقامت تحصیلی در ترکیه خواهیم نوشت.

  • اقامت ترکیه با خرید خانه:

در حال حاضر با خرید خانه ی حداقل 75 هزار دلاری در شهرهای بزرگ و 50 هزار دلار در شهرهای کوچک شما میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید و تا زمانی که ملک به نام شما می باشد مشکلی از نظر اقامتی نخواهید داشت. اقامت شما هر سال یا هر دو سال یکبار تمدید خواهد شد.

اما اگر قصد اخذ پاسپورت ترکیه را دارید باید ملک بالای 400 هزار دلار خریداری کنید که در این صورت حدودا 6 ماه بعد شما پاسپورت خود را دریافت می کنید. در این مقاله از مزایای دریافت پاسپورت ترکیه نوشته ایم: مزایای پاسپورت ترکیه و 12 دلیل برای داشتن آن.

با خرید ملک در ترکیه اقامت شما، همسرتون و فرزندان زیر 18 سال شما تمدید خواهد شد.

 

پاسپورت ترکیه
پاسپورت ترکیه
  • اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری:

با حداقل مبلغ 500 هزار دلار میتوانید در ترکیه سرمایه گذاری کنید که منجر به اخذ پاسپورت ترکیه می شود. سپرده گذاری در بانک نیز شامل این نوع سرمایه گذاری می شود. اگر در بخش های دیگر سرمایه گذاری کنید باید مستندات لازم را ارائه دهید.

به زودی در قالب مقاله ای سرمایه گذاری های کم ریسک در ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

  • اقامت از طریق ازدواج:

در صورتی که با فرد ترکی ازدواج کنید در ابتدا اقامت کوتاه مدت را دریافت خواهید کرد سپس بعد از گذشت سه سال شهروندی ترکیه را اخذ می کنید.

اگر بعد از دریافت پاسپورت ترکیه ازدواج شما به طلاق ختم شود، مشکلی برای پاسپورت شما پیش نمی آید.

مصاحبه ی ما به اتمام رسید، تلاش کردیم به صورت خلاصه با ترکیه و انواع روش های اقامت در ترکیه آشنا شوید. در مقاله هایی به زودی با جزئیات به هر کدام از موضوعات خواهیم پرداخت. میتونین سوالات خود را همینجا بپرسید و یا با کارشناسان دنیز آنتالیا گروپ از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.

به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات مقاله

دسته‌بندی‌: |
برچسب‌ها: