هزینه خرید خانه در آنتالیا

هزینه خرید خانه در آنتالیا چقدره؟ بررسی 6 عامل تاثیرگذار در سال 2024

آنتالیا یکی از شهرهایی است که اگر قصد مهاجرت به ترکیه داشته باشین حتما اسمشو شنیدین و اگر الان دارین این مقاله رو میخونین احتمالا قصد  اقامت ترکیه از طریق خرید ملک رو دارین. اگر بودجه ای کنار گذاشتید برای مهاجرت و میخواید بدونین هزینه خرید خانه در آنتالیا چقدر است این مقاله برای شماست.

این مقاله در ژانویه 2024  با قوانین و قیمتهای جدید به روز رسانی شده.

ملک در ترکیه
خرید خانه در ترکیه

عوامل تاثیر گذار در هزینه خرید خانه در آنتالیا

در ترکیه زمان خرید خانه متوجه می شوید که متراژ آن بر خلاف ایران حائز اهمیت نیست، یعنی شما در ایران به طور مثال میگویید خونه 120 متر می باشد اما در ترکیه به شما میگویند خونه 2 خواب و یک سالن دارد. حال ببینیم چه عواملی در هزینه خرید خانه در آنتالیا تاثیر گذار است:

  • شرکت سازنده:

شما ممکن است دو خانه با تعداد خواب های یکسان در یک محله و حتی یک کوچه ببینید اما متوجه شوید قیمت آنها بسیار اختلاف دارند، اولین موردی که میتونه اینجا باعث این تفاوت شده باشه شرکت سازنده می باشد. بعضی از شرکتهای سازنده بسیار در ترکیه مشهور شده اند و به نام خوب معروف هستند، همین امر باعث افزایش هزینه خرید خانه در آنتالیا می شود.

شرکتهای سازنده میتونن از متریال های مختلفی استفاده کنند، که باعث تغییر در قیمت میشه. شاید در ظاهر حتی متوجه اختلاف آپارتمان ها با هم نشوید اما میتونید به نام سازنده ی خوب اعتماد کنید و به مرور با زندگی در آن واحد متوجه دلیل این اختلاف قیمت می شوید.

photo 2023 05 03 16 31 54

  • نزدیکی به دریا

آنتالیا یک شهر ساحلی می باشد و شما میتونین هنگام خرید خانه در این شهر گزینه های زیادی رو نزدیک به دریا ببنیید. قاعدتا هرچی خونه ی شما به دریا نزدیک تر باشه قیمت آن بیشتر می باشد. البته یادتون باشه این در حالی است که سایر شرایط خانه یکسان باشد. یعنی یک خانه یک خواب، تازه ساخت، در آپارتمان معمولی، اگر نزدیک به دریا باشه به نسبت نزدیکی به شهر گران تر خواهد بود.

  • امکانات مجنمع

این که قصد خرید خانه در آپارتمان معمولی را داشته باشید یا در مجتمع با امکانات رفاهی، بر قبمت واحد مسکونی شما تاثیر گذار خواهد بود. بیشتر آپارتمان ها در آنتالیا دارای استخر می باشند که این خود فاکتور مهمی در تعیین هزینه خرید خانه در آنتالیا می باشد. علاوه بر این شارژ ساختمان نیز با این موارد افزایش می یابد.

مطالعه کنید  معرفی غذاهای آنتالیا، معرفی بیش از 10 غذای خوشمزه ی ترک

پروژه های بسیاری در آنتالیا دارای امکاناتی مثل یک هتل 5 ستاره می باشند که شامل:

استخر، سونا، جکوزی، نگهبانی 24 ساعته، سرایدار، پارک کودک، بیلیارد، سالن بدنسازی

همه ی این عوامل در قیمت خانه در آنتالیا تاثیر گذار می باشند. اما این به این معنی نیست که قیمت این پروژه ها حتما گران تر از آپارتمان های معمولی است. اگر علاقمند هستید قیمت این خانه ها را بدانید میتوانید این صفحه را باز کنید و خانه ها را ببینید: خرید خانه در آنتالیا

 

خرید خانه در آنتالیا 1
هزینه خرید خانه در آنتالیا
  • منطقه ی مورد نظر

بعضی از مناطق آنتالیا بسیار به نام خوب معروف شده اند که قیمت خانه ها در آنجا گران تر هم می باشد. عواملی مثل دسترسی محلی، نزدیکی به دریا، اصیل بودن و در این اواخر سرمایه گذاری سازنده های نام آشنا در شهر باعث این اختلاف شده اند.

بعضی از این مناطق رو می توان نام برد:

  • گورسو:

گورسو در منطقه کنیالتی قرار دارد و به چند بخش تقسیم میشه که قسمتهایی از آن نزدیک به دریا می باشد و بیشتر دارای خانه های دو طبقه می باشد. هزینه خرید خانه در گورسو در حال حاضر برای یک خانه ی 60 متری، یک خواب، نوساز، در یک آپارتمان معمولی بدون امکاناتی مثل استخر و نگهبانی حداقل  هفت میلیون لیر می باشد.

  • اونجالی:

این منطقه در کنیالتی قرار داره، هم آپارتمان های مرتفغ داره، هم آپارتمان های دو طبقه یا ویلایی، سازنده های زیادی در این محله ساخت و ساز داشتند که به زیبایی آن هم نیز کمک کرده است. به دریا نزدیک نیس و حدودا 5 کیلومتری فاصله داره، با اولین مرکز خرید هم حدودا همین فاصله رو داره. قیمت واحد یک خوابه در اونجالی، در حالی که نوساز باشه از حداقل 4 میلیون شروع میشه. خانه ای که در مجتمع لوکسی باشه، استخر رو باز و پوشیده، میز تنیس، سونا، سالن بدنسازی داشته باشه در اونجالی بالای 20 میلیون لیر خواهد بود.

 

 

موقعیت جغرافیایی ملک
اهمیت موقعیت جغرافیایی ملک
  • شیرین یالی:

این محله در مراتپاشا قرار داره، آپارتمان نو ساز و صفر خیلی کم میتونین پیدا کنید اما بسیار محله ی زیبایی است. به دریا حیلی نزدیکه، البته ساحل صخره ای. شبهای زنده ای داره، به کافه و رستوران های شیک خیلی نزدیکه، به مرکز خرید تراسیتی که در آنتالیا معروف است نیز نزذیک می باشد. جدای از مرکز خرید منطقه دارای مغازه های شیکی برای خرید می باشند. قیمت خانه  در شیرین یالی،  یک خواب، نوساز در این محله هم از شش میلیون لیر شروع می شود. موردی که باید در نظر بگیرید این است که در این محله خانه ی نوساز خیلی کم پیدا میشه.

  • چاعلایان:
مطالعه کنید  اقتصاد ترکیه امن ترین اقتصاد آسیا و خاورمیانه در سال 2020

یک محله ی خیلی اصیل با خانه هایی بسیار شیک و کوچه های زیبا، این منطقه هم مثل گورسو قسمتی به دریا نزدیک و قسمتی کمی دورتر از دریا می باشد. این محله در لارا می باشد که برای ایرانیان نامی آشنا می باشد. چاعلاین در آنتالیا جز محله های قدیمی اما پرطرفدار است، برای بیزینس ها منطقه ای بسیار محبوب است. قیمت خانه در چاعلایان آنتالیا، برای حانه ی یک خواب حداقل 3 میلیون لیر می باشد.

اگر علاقمندین بیشتر با مناطق آنتالیا آشنا شوید میتوانید از این سایت دیدن کنید: آشنایی با مناطق آنتالیا

  • سن ساختمان

در توضیحات قبلی در مورد هزینه خرید خانه در آنتالیا گفتیم که زمان ساخت ملک در قیمت آن تاثیر گذار است. مثلا شما در منطقه ی لیمان آنتالیا یک واحد آپارتمان میبینید، اگر از نظر نزدیکی به دریا یا شرکت سازنده مشابه همدیگر باشند، سن سازه بر قیمت آن تاثیر میگذارد و اختلاف قیمت این آپارتمان ها به دلیل نوساز بودن یا نبودن است. مثلا در محله هایی مثل شیرین یالی شما کمتر ساختمان نوساز میبینید اما محله ی حورما در آنتالیا پر از ساختمان های تازه ساز است.

از مناطق دیگر آنتالیا که پروژه های بسیاری در آن در حال ساخت می باشد میتوان به کپز اشاره کرد. شاید در ابتدا فکر کنید کپز پر از خانه های قدیمی می باشد اما این منطقه خیلی از نظر مساحت بزرگ است و قسمتهای زیادی از آن به جنگل میرسه که پروژه های زیبایی در آنجا وجود دارد. شما زمان خرید ملک در آنتالیا میتوانید از آنجا دیدن کنید.

  • خرید از پروژه در حال ساخت یا آماده ی تحویل:

اگر ملک خود را از پروژه های در حال ساخت خریداری نمایید قیمتی کمتر نسبت به واحد آماده پرداخت می کنید. بعد از پایان ساخت پروژه و زمانی که واحد خود را تحویل میگیرید، ارزش ملک شما بیشتر از پولی است که بابت آن پرداخت کرده اید.

یکی از سرمایه گذاری هایی که خارجی ها در ترکیه انجام میدهند همین مورد می باشد. خرید واحد های در حال ساخت و فروش آن بعد از آماده سازی، که سود قابل توجهی میکنند.

اگر در این مورد نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با کارشناسان ما از طریق واتس اپ ارتباط بگیرید.

مطالعه کنید  چرا آنتالیا برای خرید خانه گزینه ی خوبی است؟ دلایل محبوبیت آنتالیا برای خارجی ها
ساختمان در قیمت ملک تاثیر گذار است
سن ساختمان در قیمت ملک تاثیرگذار است

قیمت خانه در آنتالیا

در پایان برای بررسی بهتر هزینه خرید ملک در آنتالیا باهم نگاهی می اندازیم به قیمت ملک های مختلف جهت آشنا شدن حدودی شما با قیمتها تا با توجه به بودجه ی مورد نظرتون بهترین تصمیم را بگیرید.

  • شروع قیمت خانه نوساز یک خوابه، منطقه حورما در آنتالیا:

(آشنایی با منطقه: نزدیک به دریا و کوه، دسترسی محلی عالی، منطقه ای پر از توریست)

چهار میلیون لیر

  • شروع قیمت خانه نوساز یک خوابه،  منطقه لیمان در آنتالیا:

(آشنایی با منطقه: نزدیک به دریا، دسترسی محلی عالی)

پنج میلیون لیر

  • شروع قیمت خانه نوساز یک خوابه،  منطقه گوزل اوبا در آنتالیا:

(آشنایی با منطقه: نزدیک به دریا، دسترسی محلی عالی)

چهار میلیون لیر

  • شروع قیمت خانه نوساز یک خوابه،  منطقه کپز در آنتالیا:

(آشنایی با منطقه: بافت شهری آن با توجه به آدرس ملک متفاوت است، از دریا دور، دسترسی محلی خوب)

سه میلیون لیر

شروع قیمت خانه نوساز یک خوابه، منطقه دوشیمالتی در آنتالیا:

(آشنایی با منطقه: دور از مرکز شهر، نزدیک به جنگل، دسترسی محلی خوب اما دور از مراکز خرید)

سه میلیون لیر

شروع قیمت خانه نوساز یک خوابه،  مرکز شهر آنتالیا:

سه میلیون لیر

خرید خانه در آنتالیا
مشاوره خرید خانه در آنتالیا

طبق آخرین تغییرات در قانون اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، حداقل قیمت باید 200 هزار دلار باشه که با قیمت فعلی دلار در ترکیه این قیمت میشه حدودا شش میلیون لیر، پس اگر قصد دارین با خرید آپارتمان اقامت ترکیه را دریافت کنید در نظر داشته باشید ارزش ملک شما نباید کمتر از این مقدار باشه.

قیمت آپارتمان در آنتالیا به تومان چقدر میشه؟

حالا که داریم هزینه ها رو بررسی میکنیم به این موضوع هم اشاره کنیم، در حال حاضر و با قیمتهای فعلی، دویست هزار دلار میشه حدودا ده میلیارد تومن. اگر ایران هستین میتونین مقایسه کنین که با این پول چه خونه ای میتونین در تهران یا شهرستان ها خریداری نمایید.

با ده میلیارد تومن میتونین اقامت ترکیه رو دریافت کنین و بعد از پنج سال میشه برای اقامت دائم درخواست دهید.

 

اگر قصد خرید ملک در آنتالیا را دارید و فکر میکنید به مشاوره برای تصمیم بهتر احتیاج دارید همین حالا از طریق واتس اپ ارتباط بگیرید، کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.

به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[کل: 11 میانگین: 4.9]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات مقاله

دسته‌بندی‌:
برچسب‌ها: , ,