آشنایی با شهرهای مختلف استان آنتالیا

برای خرید خانه در آنتالیا کدام منطقه بهتر است؟

آنتالیا سریع ترین شهر در حال رشد ترکیه است و گردشگران از سراسر جهان در حال کشف ترکیب شگفت انگیز سواحل عالی و فرهنگ سنتی ترکیه هستند. محبوبیت زیاد این شهر در بین خریداران خارجی نیز مشخص است. آنتالیا، دومین بازار شلوغ مسکن ترکیه را دارد و ملیت های زیادی را به خود جذب می کند. اگر قصد خرید خانه در آنتالیا و زندگی در آنتالیا رو دارید ما در این مقاله شما را با مناطق آنتالیا آشنا میکنیم.

بهترین مناطق آنتالیا
بهترین مناطق آنتالیا

برای خرید خانه در آنتالیا کدام منطقه بهتر است؟

چی شد که فکر کردیم خوبه همه ی مناطق آنتالیا رو معرفی کنیم؟ چون این روزا با توجه به جمعیت زیاد خارجی که به این شهر اومده آنتالیا دیگه فقط مرات پاشا و کنیالتی نیست و پروژه های زیادی در قسمتهای حاشیه مثل بلک، دوشیمالتی و غیره در حال ساخت می باشد.

به طور مثال آخرین پروژه ای که ما در دنیز آنتالیا گروپ برای فروش گذاشتیم در منطقه ی بلک، سریک می باشد و شاید برای خیلیا اسم ناآشنایی بیاد.

 

خانه در آنتالیا 2
خرید خانه در آنتالیا

این مقاله برای چه کسانی مفید است؟

  • اگر قصد خرید خانه در آنتالیا را دارید.
  • اگر در آنتالیا زندگی می کنید.
  • اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید.
ملک در آنتالیا
خرید ملک در آنتالیا

آنتالیا 19 ناحیه دارد که 5 ناحیه ی آن مرکزی نامیده می شوند که عبارت اند از :

مراتپاشا، کنیالتی، کپز، آکسو، دوشیمالتی.

 

آکسکی

آکسکی:

این منطقه با خانه های سنتی، هوای پاک، گیاهان بومی و بقایای باستان شناسی معروف است. آکسکی در 155 کیلومتری مرکز شهر آنتالیاست و مرز استانی آنتالیا و قونیه را تشکیل می دهد. آکسکی یک گذشته تاریخی ریشه دار دارد که به دوره امپراتوری روم باز می گردد. این منطقه همچنین قدیمی ترین تاریخ را بعد از آلانیا در استان آنتالیا دارد. نام قدیمی آکسکی در زمان های قدیم مارالا، مارولا، مارولیا، مالا بوده که به معنای سرزمین علمای عالی است.

این ناحیه در زمین های ناهموار و کوهستانی گسترده شده است. آکسکی 2083 کیلومتر مربع مساحت و 1050 متر ارتفاع دارد. پوشش گیاهی بیشتر از درختان کاج، سرو و صنوبر پوشیده شده است.

اگر هنگام خرید خانه در آنتالیا، آب و هوا واستون مهمه خوبه که بدونین در این منطقه که تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه ای قرار دارد، دمای فصل تابستان حدود بین 28 تا 34 درجه می باشد. در فصل زمستان نیز منفی 18 درجه تا مثبت 19 درجه متغیر است.

منطقه آنتالیا
بهترین منطقه آنتالیا

معیشت اصلی مردم محلی جنگلداری، دامپروری، کشت انگور و بادام می باشد. صنایع دستی مانند بافندگی، منبت کاری، مس کاری، کفاشی و سرامیک از مشاغل رایج در این منطقه است.

در آکسکی پنیر تولوم و عسل، غذاهای لذیذ آکسکی مانند تارهانا ترش، گوشت با نخود، رشته فرنگی و دسر دمیر ارزش چشیدن را دارند.

این منطقه همچنین به دلیل “خانه های دکمه ای” سنتی خود مشهور است. گردشگران به روستاهای ساریهاجیلار، بلنالان و بوچاکالان این منطقه می‌روند تا بهترین نمونه‌های این خانه‌ها را که از دیدنی‌های آکسکی هستند، ببینند.

 

آکسو

آکسو:

یکی دیگر از مناطق آنتالیا آکسو است که در آنجا غذاهای لذیذ محلی، هتل های مجلل، سواحل شنی خوب، شهرهای باستانی و زیبایی های تاریخی و طبیعی در انتظار شما است.

آکسو یکی از پنج ناحیه مرکزی آنتالیا است. تقریباً در 18 کیلومتری شرق مرکز شهر قرار دارد. با مساحت 445 کیلومتر مربع با کپز در غرب، موراتپاشا در جنوب غربی، دوشمالتی در شمال غربی، سریک در شرق و بوردور در شمال همسایه است.

قدمت تاریخی این ناحیه  به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. منطقه ای که آب و هوای مدیترانه ای در آن حاکم است، عمدتاً توسط جوامع جنگلی و گیاهان ماکی پوشیده شده است. درختانی مانند صنوبر، ارس و کاج سیاه دارد و آبشار زیبای کورشونلو نیز در این ناحیه قرار دارد.

در آنتالیا
آکسو در آنتالیا

اقتصاد آکسو بر پایه کشاورزی و گردشگری است. مرکبات و سبزیجات و گل به طور فشرده در این منطقه تولید می شود. در حدود 32000  باغ میوه و 35000  گلخانه در محدوده منطقه وجود دارد.

بسیاری از رستوران‌های آکسو به‌خاطر طعم‌های محلی‌شان که برای ذائقه‌ها جذاب است، معروف هستند، جایی که می‌توانید لذیذترین پیاز (غذای آنتالیایی) و کوفته‌های کبابی را بچشید.

آکسو هر ساله به لطف سرمایه گذاری هایش که به پتانسیل گردشگری آنتالیا کمک می کند، مطرح می شود. هتل‌ها و استراحتگاه‌های ستاره‌دار در منطقه گردشگری کندو پنجره‌ای برای این منطقه به جهان هستند. آکسو میزبان EXPO 2016 آنتالیا، اولین EXPO برگزار شده در ترکیه بود.

به لطف سازمانی که بیش از 50 کشور در آن شرکت داشتند، نام آکسو در سراسر جهان شناخته شد و آنتالیا و ترکیه با رویدادهای متعددی که در این نمایشگاه برگزار شد، اعتبار زیادی به دست آوردند. شهر باستانی پرگه و آبشار کورشونلو که در محدوده این منطقه قرار دارد، هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

آنتالیا
آکسو از مناطق آنتالیا

 

وقتی از آکسو بازدید می کنید، می توانید خستگی سال را از بین ببرید، طعم های محلی را تجربه کنید، خرابه های باستان شناسی را کاوش کنید یا ساعاتی فراموش نشدنی را در تنهایی با طبیعت بگذرانید و از دریا و آفتاب با گزینه های اقامتی راحت لذت ببرید.

در آکسو سفری تاریخی میان خرابه‌های شهر باستانی پرگه، که یکی از غنی‌ترین و منظم‌ترین شهرهای آناتولی در دوران روم بود داشته باشید. پرگه مربوط به دوران طلایی روم می باشد.

اگر زمان خرید خانه در آنتالیا واستون مهمه که یه خونه ای داشته باشید دور از مرکز شهر و شلوغی و هم زمان نزدیک به زندگی شهری و مدرن آکسو میتونه گزینه ی خوبی برای شما باشد.

دمره

دمره:

شاید یکی از مناطق آنتالیا که کمتر شناخته شده دمره باشه، تورهای قایق، زیبایی های منحصر به فرد زیر آب، آثار تاریخی چشم نواز و فعالیت های متنوع در دمره منتظر شما هستند.

دمره در غرب خلیج آنتالیا و 150 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. از غرب توسط کاش، از شرق و شمال با فینیکه و از جنوب با دریای مدیترانه احاطه شده است.

این شهر در زمان های قدیم میرا نامیده می شد و از سال 2005، آن را دمره نامیده اند.

 

از مناطق آنتالیا
دمره از مناطق آنتالیا

دشت دمره 472 کیلومتر مربع مساحت دارد و از سه طرف توسط کوه احاطه شده است، فعالیت های گلخانه ای زیادی در این ناحیه انجام می شود و سبزیجات و مرکبات نیز منبع مهم درآمد هستند. علاوه بر این، این منطقه به داشتن فلفل سیوری مشهور است.

دمره با موقعیت جغرافیایی و زیبایی های تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد مهم گردشگری آنتالیا است. همچنین به دلیل موقعیت مذهبی خود توجه جهان مسیحیت را به خود جلب می کند. رویدادهای بابانوئل هر سال در 6 دسامبر در منطقه برگزار می شود.

دمره در آنتالیا
ناحیه دمره در آنتالیا

با فضایی که در آن می‌توانید از زیبایی‌های لذت بخش مدیترانه لذت ببرید، آب و هوای معتدل آن، دریای شفافش که یادآور آکواریوم است، خلیج‌هایی که بکر بودن خود را از دست نمی‌دهند، زیرا بیشتر آنها تنها با قایق قابل دسترسی هستند، و شهرهای باستانی که می توان آثار دوران ماقبل تاریخ را در آن ببینید، این منطقه را برای گردشگران بسیار جذاب کرده است.

اگر هنگام خرید خانه در آنتالیا یکی از شروط شما دور شدن از شهر باشه و رفت و آمد به مرکز شهر واستون اهمیت نداشته باشه و در عین حال دنبال خونه ای با قیمت مناسب تر باشین این منطقه برای شما مناسب است.

دوشیمالتی

دوشیمالتی:

یکی از مناطق آنتالیا که داره کم کم شناخته تر میشه و برای انتخاب ویلا یک گزینه ی خوبه دوشیمالتی است، در دوشیمالتی، شگفتی های طبیعی، غارها و دره ها، ساختمان های تاریخی، شهرهای باستانی اسرارآمیز و فرشهای اصیل در انتظار شما هستند.

مطالعه کنید  اطلاعیه ثبت نام در سامانه ثنا، درگاه خدمات الکترونیک قضایی برای ایرانیان ترکیه

این ناحیه در بزرگراه آنتالیا-بردور قرار دارد. یکی از مناطق مرکزی آنتالیا است و 20 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

قدمت این منطقه به دوران پارینه سنگی باز می گردد. این یکی از جاده های متصل کننده شهرها  در دوران باستان، بیزانس و سلجوقی است.

این منطقه میزبان دریاچه کرکگوز است که آبشار دودن از آن تغذیه می کند. این شهر در سال 1977 نام شهر دوشیمالتی را به خود اختصاص داد و در سال 2008 وضعیت منطقه مرکزی در آنتالیا را به دست آورد.

دوشیمالتی در آنتالیا
ناحیه دوشیمالتی در آنتالیا

این منطقه نسبت به مرکز شهر آنتالیا ارتفاع بیشتری دارد. دما به طور متوسط ​​4-5 درجه کمتر است و هوایی با رطوبت کمتر و تازه تری دارد. اگرچه آب و هوای مدیترانه ای تأثیرش را نشان می دهد و چهار طرف آن پوشیده از جنگل های کاج است. این منطقه میزبان پارک های ملی با گیاهان و جانوران غنی است.

اقتصاد دوشیمالتی بر پایه کشاورزی است. در این منطقه که بهشت ​​انار آنتالیا محسوب می شود،  محصولات کشاورزی از جمله مرکبات، زیتون، پنبه، گندم، جو، ذرت، کنجد و جو دوسر و دامپروری و بافندگی از منابع مهم درآمد هستند.

این منطقه سال ها محل زندگی عشایر بوده است. به همین دلیل در فرش بافی بسیار شهرت دارند و بخشی از فرهنگشان می باشد.

هنگام بازدید از این منطقه، می توانید شهرهای باستانی، آثار تاریخی دوره سلجوقی، غارها، آبشارها و دره ها را مشاهده کنید که مناظر چشمگیری را ارائه می دهند.

از مناطق آنتالیا
دوشیمالتی از مناطق آنتالیا

 

در دوشیمالتی از غار کاراین که بزرگترین غار ترکیه است دیدن کنید و همچنین از دیدن خرابه های تاریخی شهر باستانی ترمسوس که یکی از ثروت های تاریخی ترکیه است غافل نشوید.

اگر کار آنلاین انجام میدین، دنبال یک آب و هوای عالی هستید، سکوت رو ترجیح میدین یا قصد خرید ویلا دارین حتما هنگام خرید خانه در آنتالیا از این ناحیه بازدید کنید. انتخاب بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی قطعا کار سختی خواهد بود و کاملا سلیقه ای است.

 

آلانیا

آلانیا:

یکی از مناطق آنتالیا که وقتی میشنون جزئی از این استان تعجب میکنن آلانیاست، در آلانیا سواحل پوشیده از شن های ریز، دریای آبی عمیق، آثار تاریخی و فرهنگی، غارهای جالب و یک زندگی سرگرم کننده خارق العاده در انتظار شماست.

آلانیا در 133 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا، بر روی یک شبه جزیره کوچک ساخته شده است. این کشور توسط کوه های توروس در شمال، مدیترانه در جنوب، ماناوگات در غرب، گازی پاشا در شرق و گوندوغموش در شمال غربی احاطه شده است.

معلوم نیست اولین بار کی و توسط چه کسی تأسیس شد. گذشته تاریخی ریشه‌داری دارد که به دوران باستان بازمی‌گردد. بررسی های انجام شده در غار کادینی، در 12 کیلومتری مرکز شهر، نشان داد که تاریخ این منطقه به 20000 سال قبل از میلاد باز می گردد. آلانیا در زمان های قدیم پناهگاه دزدان دریایی بود. در دوره بیزانس، آن را کالانوروس می نامیدند. در طول حملات اعراب در قرن هفتم، قلعه های بسیاری برای دفاع از شهر ساخته شد.

از مناطق آنتالیا
آلانیا از مناطق آنتالیا

حاکم سلجوقی آناتولی، علاءالدین کیکوباد اول، که شهر را در قرن سیزدهم فتح کرد، نام شهر را به علایه تغییر داد. در شهری که در آن زمان دوران شکوفایی خود را سپری می کرد، بناهای تاریخی بسیاری که هنوز پابرجا هستند ساخته شد. این شهر به پایگاه نیروی دریایی تبدیل شد. علایه در سال 1471 به داخل مرزهای امپراتوری عثمانی برده شد. این استان در سال 1571 در قبرس بود و در سال 1864 به قونیه رسید.

امروزه بسیاری از اروپایی‌ها در آلانیا با کسب ملک و اقامت در آن زندگی می‌کنند. به خصوص در ماه‌های تابستان، این منطقه با افزایش جمعیت، ظاهر یک شهر بزرگ را به خود می‌گیرد.

اقتصاد آلانیا بر اساس بخش های کشاورزی، گردشگری و خدمات است. این ناحیه با آب و هوا و موقعیت خود دارای زمین های کشاورزی فوق العاده حاصلخیز است و کشت گلخانه ای و تولید مرکبات در آن شدید است. همچنین بخش بزرگی از نیازهای موز و آووکادو ترکیه را برآورده می کند.

در آلانیا
قلعه در آلانیا

 

این منطقه دارای فرهنگ آشپزی منحصر به فردی است. آلانیا دارای بسیاری از غذاهای لذیذ محلی است و سهم قابل توجهی در گردشگری کشور ترکیه دارد. آلانیا یک بهشت ​​توریستی با حدود 70 کیلومتر خط ساحلی است، دریای درخشان به همراه منطقه ای مسکونی که بازدیدکنندگان خود را در فضایی غوطه ور می کند که بوی تاریخ، فلات ها، غارها و زندگی شبانه پر جنب و جوش می دهد.

آلانیا رو ترک نکنید قبل از بازدید از قلعه و سفر با تله کابین آلانیا که فرصت تماشای تمام بافت تاریخی و بصری منحصر به ‌فرد آلانیا را به همراه منظره‌ای با شکوه ارائه می‌دهد.

در شب
آلانیا در شب

 

آلانیا همچنین غاز داملاتاش رو داره که اولین غاری است که در ترکیه برای گردشگری باز شد و قدمتی 1500 ساله دارد و معروف به اینه که برای بیمارانی که آسم دارن هوایی شفایی بخش داره.

اکثر بازنشسته ها موقع خرید خانه در آنتالیا نیم نگاهی هم به آلانیا دارند، هرچند آلانیا در حال حاضر مثل گذشته شهری آروم نیست و پر هیجان تر شده اما همچنان برای گذروندن تعطیلات یا یک زندگی آروم در ترکیه گزینه ی خیلی خوبی است.

 

فینیکه

فینیکه:

کیلومترها ساحل، دریای درخشان، خرابه های باستانی که تاریخ فینیکه را به رخ میکشد و باغ های پرتقال معطر منتظر شما هستند.

فینیکه در 117 کیلومتری آنتالیا قرار دارد. در شبه جزیره تکه، در غرب آنتالیا ساخته شده است. این منطقه در شمال توسط المالی، در شمال غربی کاش، از شرق به کوملوجا، از غرب توسط دمره و از جنوب به دریای مدیترانه احاطه شده است.

فینیکه به عنوان یک شهر بندری توسط فنیقی ها در 500 سال قبل از میلاد تأسیس شد و به عنوان بندری عمل می کرد که از آنجا محصولات کشاورزی را صادر می کردند. این شهر به یکی از مهم ترین مراکز تجاری فنیقی ها تبدیل شد و نام فعلی خود را در سال 1937 به دست آورد.

در آنتالیا
فینیکه در آنتالیا

 

اقتصاد فینیکه مبتنی بر گردشگری و کشاورزی است. ماهیگیری نیز یکی از شاخه های مهم فعالیت در این ناحیه است و تولید سبزیجات و مرکبات از مهم ترین منابع درآمدی است. فینیکه به سرزمین پرتقال ها معروف است و میگویند یکی از خوشمزه ترین پرتقال های جهان را می توانید در اینجا مزه کنید.

یکی دیگر از ارزش های مهم این ناحیه، سنگ لیمیرا است که از معادن در منطقه تاریخی لیمیرا استخراج می شود. این سنگ به دلیل سبکی، دوام و عایق بودن به عنوان پوشش خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین تقاضای زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

فینیکه از نظر رودخانه بسیار غنی است. کوه های اطراف منطقه پوشیده از درختان ماکی و کاج است. این منطقه جایی است که آثاری از یک زندگی طبیعی غنی در آن دیده می شود. این مکان محل زندگی سمندر فینیکه است که در کل دنیا فقط در فینیکه دیده می شود.

از مناطق آنتالیا
فینیکه از مناطق آنتالیا

 

فینیکه یک شهر بندری مهم در طول تاریخ بوده است. این کشور با اسکله تفریحی با امکانات بسیار توسعه یافته و امکانات راحت به پتانسیل گردشگری کشور به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری قایق بادبانی کمک می کند.

این منطقه علاوه بر زیبایی‌های طبیعی مانند دره گوکبوک، غار سولوین، فلات اوردوبک، از نظر تاریخی با شهرهای باستانی لیمیرا و آریکاندا نیز اهمیت دارد.

جشنواره بین المللی پرتقال فینیکه به طور سنتی هر ساله برگزار می شود. این یکی از رنگارنگ ترین جشنواره های مدیترانه است. فینیکه با کنسرت ها، مسابقات، مراسم جوایز و رویدادهای مختلف، میزبان صدها مهمان داخلی و خارجی است.

مطالعه کنید  اپلیکیشن Trendyol ، دیجی کالای ترکیه
فینیکه
منطقه فینیکه

 

این منطقه دارای 28 کیلومتر خط ساحلی و یکی از طولانی ترین سواحل کشور با سواحل منحصر به فرد خود است. خطاب به کسانی که به دنبال صلح با طبیعتی هستند که تا به امروز دست نخورده باقی مانده است، ادامه دارد.

اگر زمان خرید خانه در آنتالیا علاقمندین یک مکان آرام برای زندگی انتخاب کنید و قیمت کمتری نسبت به مرکز شهر برای خرید خانه پرداخت کنید میتوانید از فینیکه بازدید نمایید.

پاشا
قاضی پاشا

قاضی پاشا:

خلیج های دست نخورده، غارهای اسرارآمیز، باغ های موز و میوه های گرمسیری در قاضی پاشا منتظر شما هستند.

قاضی پاشا شرقی ترین منطقه آنتالیا است. از مرکز شهر حدود 180 کیلومتر فاصله دارد. آلانیا ناحیه غرب و شمال غربی، کارامان در شمال، مرسین در شرق و دریای مدیترانه در جنوب را احاطه کرده است.

تاریخچه قاضی پاشا به 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این منطقه محل استقرار لوییس ها بود. یکی از شهرهای بندری مهم آن دوره بود. این ناحیه در طول تاریخ تحت حاکمیت امپراتوری بیزانس، پادشاهی ارمنی کیلیکیا، دولت سلجوقی آناتولی و امپراتوری عثمانی بوده است.

پاشا در آنتالیا
قاضی پاشا در آنتالیا

 

به دلیل وقوع سیلاب های مکرر در دوره سلجوقیان، نام آن را سلنتی گذاشته اند. آتاتورک آن را در سال 1921 با نام قاضی پاشا تبدیل به منطقه کرد و در سال 1926 به دلیل جمعیت کم، وضعیت این منطقه لغو شد. گازی پاشا تا سال 1948 به مرسین متصل بود. پس از آن تاریخ مجدداً وضعیت ناحیه را به دست آورد و به آنتالیا متصل شد.

زمین های حاصلخیز قاضی پاشا شرایط مناسبی را برای رشد تقریباً انواع سبزیجات و میوه ها فراهم می کند و این ناحیه بخاطر موزش معروف است. در سال های اخیر، تولید کنگر فرنگی و توت فرنگی در این ناحیه افزایش یافته است، جایی که فعالیت های گلخانه ای به طور گسترده انجام می شود. همچنین دامداری و جنگلداری از منابع مهم درآمد در مناطق کوهستانی و جنگلی قاضی پاشا است.

این منطقه دارای غذاهایی با فرهنگ عشایری است. می توان غذاهای لذیذی مانند گورو کِشلی، بلغور پلو با گوشت بز، آش عشایری، پای بره را در قاضی پاشا امتحان کرد.

پاشا از مناطق آنتالیا
قاضی پاشا از مناطق آنتالیا

قاضی پاشا از نظر خرابه های تاریخی بسیار غنی است. این کشور با زیبایی های طبیعی دست نخورده، سازندهای زمین شناسی جالب و خط ساحلی 50 کیلومتری از پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است. این منطقه دارای سواحل بسیار مناسب برای شنا است. با خلیج های جذابی که در میان صخره ها پنهان شده است توجه ها را به خود جلب می کند. علاوه بر این، قاضی پاشا یکی از مناطق نادری است که در آن لاک پشت های دریایی در سواحل مدیترانه تخم می گذارند.

همانطور که متوجه شدین آنتالیا فقط دو ناحیه ی مرکزی آن که همه آن را میشناسیم نیست و میتوانید هنگام خرید خانه در آنتالیا به قسمتهایی دورتر از مرکز شهر اما با آب و هوای خوب فکر کنید.

گوندوغموش

گوندوغموش:

در گوندوغموش ، خرابه های تاریخی، پوشش گیاهی سرسبز، شگفتی های طبیعی، ارتفاعات معروف به گیاهان غنی خود منتظر شما هستند.

منطقه گوندوغموش در دامنه کوه گئیک قرار دارد. تا مرکز شهر آنتالیا 145 کیلومتر فاصله دارد. در غرب با ماناوگات، در شمال غربی آکسکی، از جنوب با آلانیا و از شمال شرق با قونیه همسایه است.

این منطقه دارای تاریخی است که به دوران باستان باز می گردد و در سال 1936 به عنوان یک منطقه به نام گوندوغموش تبدیل شد.

مساحت این ناحیه 1323 کیلومتر مربع است، آب و هوای مدیترانه ای دارد، ارتفاع آن از سطح دریا 900 متر است، پوشیده از جنگل و پوشش گیاهی غنی است و دامداری و به ویژه زنبورداری از مهمترین معیشت هاست.

از مناطق آنتالیا
گوندوغموش از مناطق آنتالیا

 

گوندوغموش به دلیل طعم، رنگ و کیفیت عسل شناخته شده است. این منطقه با هوای پاک با اکسیژن فراوان، دریاچه ها، تنوع گل و گیاه غنی، سطح بالایی از عسل را فراهم می کند.

این ناحیه را ترک نکنید قبل از دیدن آبشار اوچانسو، معروف به “بهشت پنهان در جنگل”، که از وسط یک صخره، از ارتفاع حدود 50 متری بیرون می ریزد و جلوه ای چشمگیر را از چندین شاخه به نمایش می گذارد.

اگر هم علاقمندین در استان آنتالیا زندگی کنید هم دنبال آب و هوای خنک میگردین حتما هنگام خرید خانه در آنتالیا از این ناحیه هم دیدن کنید اما شاید بهتر باشه دنبال پروژه های لوکس در این ناحیه نباشید.

ایبرادی

ایبرادی:

ایبرادی تقریباً 166 کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد. از جنوب و غرب توسط ماناوگات، از شرق با آکسکی و از شمال با قونیه احاطه شده است.

گمان می رود نام این ناحیه که قدمت تأسیس آن به دوره روم برمی گردد، در زبان لوویی به معنای «آب فراوان» و از کلمه «ابراد» یعنی «مکان سرد» در عربی گرفته شده باشد. در دوره عثمانی، این ناحیه به یک مرکز مهم علمی و فرهنگی تبدیل شد که روحانیون بی‌شماری را برای امپراتوری تربیت کرد. ایبرادی در دوره جمهوری خواهان به آکسکی وابسته بود و در سال 1990 تبدیل به یک ناحیه شد.

این شهرستان دارای مناطقی با ارتفاع 1600 متر است. دامپروری بسیار توسعه یافته است مخصوصا بز. جنگلداری و انگورکاری نیز از منابع مهم درآمد هستند. شهر ایبرادی به دلیل داشتن شاه بلوط، انگور و عسل معروف است. عسلی که در ارتفاعات این ناحیه رشد می کند دارای تقاضای فراوان است.

از مناطق آنتالیا
ایبرادی از مناطق آنتالیا

ایبرادی با زیبایی های تاریخی، طبیعی و فرهنگی خود متمایز است، ارتفاعات حاصلخیز این منطقه مورد علاقه دوستداران طبیعت است. غار آلتینبشیک با زمین های اطراف آن به عنوان پارک ملی اعلام شده است. روستای اورمانا یک موزه در فضای باز است. بدون گشتن در فضای اصیل روستای اورمانا که یک دهکده ی فرهنگی 700 ساله است این ناحیه را ترک نکنید و حتما انگورهای معروف اینجا رو بچشین.

این ناحیه کوچک ترین ناحیه ی آنتالیا از نظر جمعیت می باشد پس اگر دنبال یک مکان ساکت و کم جمعیت هستین هنگام خرید خانه در آنتالیا دیدن از ایبرادی رو فراموش نکنید.

 

کاش

کاش:

سواحل معروف جهان، خلیج‌های فیروزه‌ای بی‌نظیر، خرابه‌های باستانی، خیابان‌های پر جنب و جوش و رنگارنگ در کاش انتظار شما را می‌کشند.

کاش حدوداً 189 کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد. در شرق توسط دمره و فینیکه، از غرب با فتحیه، از شمال به المالی و از جنوب به دریای مدیترانه احاطه شده است. بین آن و جزیره یونانی میس 1.8 کیلومتر فاصله وجود دارد.

تاریخچه این منطقه که قدیمی ترین نام شناخته شده آن هابسوس است به 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این منطقه در زمان های قدیم به آنتی فلوس معروف بود. این بندر تجاری مهمی بود که در جاده های ارتباطی بین Caria و Lycia قرار داشت. این شهر در دوره روم اهمیت خود را افزایش داد و در دوره بیزانس به یک مرکز اسقف تبدیل شد. زمانی که تحت حاکمیت دولت سلجوقیان آناتولی درآمد و در زمان یلدریم بایزید به امپراتوری عثمانی پیوست، آن را اندیفلی نامیدند.

در آنتالیا
کاش در آنتالیا

از آنجایی که کاش یک مرکز گردشگری است، جمعیت آن در ماه های تابستان به شدت افزایش می یابد. بسیاری از اروپایی ها در این منطقه زندگی می کنند.

کاش جایی است که آب و هوای مدیترانه ای در آن غالب است. حتی در تابستان نیز نسبت به بسیاری از مناطق دیگر هوای خنک‌تری دارد. کوه های این شهرستان دارای تنوع زیست محیطی غنی هستند. آنها با جوامع گیاهی ماکی و کاج قرمز، ارس، بلوط و سرو پوشیده شده اند.

مطالعه کنید  راهنمای کامل زندگی در آنتالیا برای ایرانی ها

مهمترین منبع درآمد این منطقه گردشگری است. علاوه بر این، کشت میوه، سبزی و گل در فلات ها و دشت های حاصلخیز انجام می شود. ماهیگیری نیز از جمله مشاغل مهم در کاش است.

از مناطق زیبای آنتالیا
کاش از مناطق زیبای آنتالیا

 

کاش طیف گسترده ای از گزینه های گردشگری را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. سواحل آن پر از ثروت های بی نظیر زیر آب است. به همین دلیل مورد علاقه ی غواصان در سراسر جهان است. آب‌های زلال و خنک و سواحل بی‌نظیر آن لذت دریایی نامحدودی را فراهم می‌کنند. خلیج‌های زیبای منحصر به ‌فرد اطراف آن جزو محبوب‌ترین ایستگاه‌های قایق‌های کروز آبی هستند. این ناحیه دارای محیطی مناسب برای ورزش های طبیعت گردی از جمله کوهنوردی، رفتینگ، کوهنوردی و پاراگلایدر در میان غارها، دره ها و ارتفاعات می باشد.

کاش آثار بسیاری از دوران باستان را در خود جای داده است و فضایی است که بوی تاریخ می دهد. می توان آثار دوران باستان به ویژه خرابه های دوره لیکیا را مشاهده کرد. هنگام قدم زدن در منطقه تقریباً همه جا وجود دارد. مرکز منطقه همیشه پر جنب و جوش است.

مرکز کاش به بازدیدکنندگان مناظری شبیه کارت پستال با خیابان های سنگفرش شده و تزئین شده ، پنجره های رنگارنگ که بافت سنتی را به امروز می آورد و فروشگاه های سوغاتی زیبا ارائه می دهد.

آنتالیا
کاش، آنتالیا

 

بدون تماشای غروب خورشید و گشت و گذار با اسب در ساحلی که 18 کیلومتر خط ساحلی داره کاش را ترک نکنید.

اگر هنگام خرید خانه در آنتالیا محدودیت بودجه ای ندارید و یک ویلای زیبا با منظره ی دریا میخواهید کاش دقیقا همونجایی است که دنبالش میگردین.

کنیالتی

کنیالتی:

ساحل معروف جهان، فلات های سرسبز، کوه های باشکوه، مناطق کمپینگ، پارک های تفریحی در کنییالتی منتظر شما هستند.

در انتهای غربی آنتالیا قرار دارد و یکی از ناحیه های مرکزی آنتالیا می باشد. کنییالتی در جنوب با کمر، در شمال با دوشمالتی و در شمال غربی با کورکوتلی همسایه است. این منطقه از طریق جاده Çakırlar به Kepez و از طریق بلوار Dumlupınar به Muratpaşa متصل است.

اگر تجربه ی زندگی در آنتالیا رو داشته باشید حتما اسم این ناحیه رو شنیده اید. در مورد ریشه نام کنیالتی دو شایعه جداگانه وجود دارد. اولین آنها کسانی هستند که از قونیه به آنتالیا آمده اند. با دیدن ساحل و دریا با خودشون گفتن از نظر ارتفاعی زیر قونیه قرار داریم پس نام کونیا آلتی را بر روی آن گذاشتن. دیگر اینکه چون آنتالیا روی صخره ها قرار دارد، این منطقه را خلیج زیری  می نامند که به ترکی میشه کویالتی و این کلمه به مرور زمان به کنییالتی تبدیل شده است.

از مناطق آنتالیا
کنیالتی از مناطق آنتالیا

 

برای کسانی که دنبال یک زندگی شهری هستن و به فکر راه اندازی کسب و کاری هستند این ناحیه بهترین منطقه آنتالیا خواهد بود.

کنیالتی دارای پتانسیل کشاورزی بالایی است. از محصولات صادراتی مهم که در این ناحیه کشت میشود میتوان به بادنجان، گوجه فرنگی، کدو سبز اشاره کرد. در ارتفاعات آن زنبور داری رایج است.

کنییالتی علاوه بر زیبایی های طبیعی و جغرافیایی، سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی در هتل های مجلل و راحت است. کنیالتی پتانسیل گردشگری بالایی دارد. محلهای گردشگری متعدد این منطقه نه تنها برای گردشگرانی که به آنتالیا می آیند، محیط های ایده آلی را ارائه می دهند بلکه شهروندان نیز برای دور شدن از سروصدا و استرس شهر به خصوص در تعطیلات آخر هفته، سواحل، فلات ها، مناطق جنگلی این منطقه را انتخاب میکنند.

در آنتالیا
کنیالتی در آنتالیا

در کنیالتی می توانید از دریای آبی عمیق لذت ببرید، از برف در قله های مرتفع لذت ببرید، طبیعت در ارتفاعات را در آغوش بگیرید، جایی که می توانید هوای کوهستانی را استنشاق کنید، با رفتن به سایت های کمپینگ از استرس شهر دور شوید.

قبل از ترک کردن کنیالتی از آکواریوم که تونلی به عرض 3 متر و طول 131 متر داره و بزرگترین تونل آکواریوم دنیاست حتما دیدن کنید، قدم زدن در بیچ پارک رو اصلا فراموش نکنید، تله کابین تونک تپه رو هم حتما تو برنامه هاتون بذارین و آنتالیا رو از ارتفاع 605 متری نگاه کنید، اگر علاقمند به شهربازی بودین هم کنیالتی  واستون بزرگترین چرخ و فلک ترکیه و بزرگ ترین پارک تفریحی آنتالیا رو دارد.

احتمالا بیشترین گزینه ای که هنگام خرید خانه در آنتالیا به شما پیشنهاد میشه در کنیالتی باشه چون مثل ناحیه ی مراتپاشا بین ایرانیان بسیار شناخته شده است.

کورکوتلی

کورکتوتلی:

غذاهای لذیذ محلی، جشنواره های سنتی، آثار تاریخی و ارتفاعات با اکسیژن فراوان در کورکوتلی منتظر شما هستند.

این شهر در شمال غربی آنتالیا و در فاصله 64 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. کورکوتلی در غرب توسط فتحیه، از شمال به بوردور، از جنوب به المالی و کوملوجا، از شرق به دوشمالتی و کپز، از جنوب شرقی با کنییالتی احاطه شده است.

تاریخچه این ناحیه که نام قدیمی آن در منابع ایسیندا است به دوره پیسیدیان باز می گردد. پس از پسیدیان تحت تسلط رومیان و بیزانس بود. سپس در دهه 1200 میلادی توسط سلجوقیان فتح شد و از قرن سیزدهم میلادی جوامع ترکمن در منطقه ساکن شدند.

از مناطق آنتالیا
کورکوتلی از مناطق آنتالیا

در اوایل دوران تکئوگولاری و عثمانی ها، نام ایسیندا به ایستانوس تغییر یافت و سپس به ایستاز تلفظ می شد. در سال 1915 این منطقه به نام کورکوتلی نامگذاری شد تا یاد و خاطره شاهزاده کورکوت پسر بایزید دوم که مدتی در این شهر تحصیل کرد و بعد درگذشت را زنده نگه دارند.

ارتفاع کرکوتلی از سطح دریا تقریباً 1020 متر است. این ناحیه مخصوص فرار مردم آنتالیا از گرمای شدید است. بنابراین، جمعیت در ماه های تابستان افزایش می یابد.

اگر به برف علاقمند دارید این ناحیه بهترین منطقه آنتالیا برای شما به حساب می آید.

در آنتالیا
کورکوتلی در آنتالیا

کورکوتلی 2471 کیلومتر مربع مساحت دارد. دامنه های Beydağları رو به دریای مدیترانه پوشیده از جنگل های کاج  است. در عین حال، مناطق مسطح مناطق کشاورزی هستند. اقتصاد این ناحیه بر پایه کشاورزی، دامداری و جنگلداری استوار است. کورکوتلی با سبزیجات و میوه هایی که در ارتفاعاتش رشد می کند متمایز است. به ویژه برای تولید قارچ پرورشی شهرت دارد. تقریباً 70 درصد از قارچ های کشت شده در ترکیه به این منطقه تعلق دارد. این منطقه همچنین به خاطر بستنی های سوخته اش معروف است. این یکی از شناخته شده ترین طعم های آشپزی آنتالیا است.

کورکوتلی را سرزمین ارتفاعات نیز می نامند. با زیبایی های طبیعی، فرهنگی و تاریخی خود جلب توجه می کند. در منطقه ای که تمدن های زیادی را می توان مشاهده کرد، خانه راهبان مربوط به دوره رومی، مسجد سلطان علاءالدین و خرابه های حمام از دوره سلجوقی، مدرسه سنگی از جمله آثاری هستند که ارزش دیدن را دارند. این ارتفاعات به دلیل غنای جغرافیایی و آب و هوای خنک خود مشهور است.

اگر واستون مهمه خیلی از مرکز شهر دور نباشید و رفت و آمد واستون سخت نباشه اما در عین حال زمستون بتونین تجربه ی دیدن برف رو داشته باشید و از گرمای طاقت فرسای آنتالیا در تابستان هم فرار کنید حتما هنگام خرید خانه در آنتالیا این ناحیه را در نظر بگیرید.

برای طولانی تر نشدن مقاله مابقی مناطق آنتالیا رو در مقاله ای دیگر به زودی معرفی خواهیم کرد.

به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات مقاله

دسته‌بندی‌:
برچسب‌ها: ,