خرید املاک ترکیه

آمارهای خرید املاک ترکیه

براساس گزارشات دولت ترکیه مشخص شده ، ایرانی ها با 2،747 در صدر خرید مسکن هستند ، روس ها با 1081 ، افغان ها با 955 ، آلمان با 559 و آذربایجانی ها با تعداد 546 واحد در رتبه های بعدی ، خریدار املاک ترکیه هستند. از ژانویه تا ژوئیه سال 2020 ، خرید مسکن ایرانیان در کشور همسایه 18/22 درصد در مقایسه با دوره مربوطه در سال گذشته کاهش یافته است.

آمارهای خرید املاک ترکیه

خارجی ها در طول هفت ماه در مجموع 17185 خانه در ترکیه خریداری کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 52/29٪ افت داشته است.علت این کاهش شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا است.

از کل مبلغ ، 7،948 خانه در استانبول ، 3،323 در آنتالیا ، 1،194 در آنکارا ، 524 در بورسا و 520 خانه در یالووا قرار دارد که همگی خریداری شده اند. خرید املاک ترکیه طی 5 سال اخیر روند صعودی داشته است.

فقط در ماه ژوئیه ، خارجی ها 2،772 ملک را در ترکیه خریداری کردند که 34.63٪ در سال گذشته خريداري شد كه نشان مي دهد روند خريد املاک تركيه در سال گذشته سير نزولي داشته است. ایرانیان ، عراقی ها و روس ها به ترتیب 540 ، 388 و 154 مسكن خريداري كردند.

در طول هفت ماه حدود 854126 معاملات املاک و مستغلات در ترکیه انجام شده که نشان دهنده رشد 5/40 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. فروش خانه در ماه گذشته با 3/124 درصد افزایش در مقایسه با جولای 2019 به 229357 رسید.

مطالعه کنید  ترکیش ایرلاینز؛ ارزشمند‌ترین برند ترکیه

در سال 2019 ، ایرانیان با 5423 خرید مسکن ، دومین خریدار خارجی املاک و مستغلات در ترکیه بودند. عراقی ها با 7،596 معامله بزرگترین خریدار خارجی خانه در ترکیه در سال گذشته بودند. پس از ایرانی ها روس ها با 2،893 خرید ، افغان ها با 2،191 خرید و یمنی ها با 1،564 مورد رتبه های بعدی را از آن خود کردند.

چشم انداز خرید املاک ترکیه

املاک ترکیه نسبت به سایر کشورهای دیگر خاورمیانه وضعیت بهتری دارد و به همین دلیل نه تنها ایرانیان، بلکه شهروندان سایر کشورها هم نسبت به خرید املاک در ترکیه علاقه خود را تا به حال نشان داده اند

فقط در ماه ژوئیه ، خارجی ها 2،772 ملک را در ترکیه خریداری کردند که 34.63٪ سقوط در سال گذشته را ثبت کردند. ایرانیان ، عراقی ها و روس ها به ترتیب 540 ، 388 و 154 خانه خریداری شده را به خود اختصاص داده اند.

فرار سرمایه

بعد از این که کارت فیروزه ای مانند گرین کارت آمریکا از سال 2016 در کشور ترکیه پذیرفته شد، بسیاری از خریداران املاک ترکیه، توانستند که با این روش، تابعیت کشور ترکیه را بدست بیاورند که این روند از سال 2017 شروع شد. در سپتامبر 2018 ، کاهش حداقل سقف سرمایه گذاری در برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری به 250 هزار دلار سرمایه گذاری در املاک و مستغلات منجر به افزایش علاقه خارجی ها به این کشور شد.

امروزه اتباع خارجی دوست دارند که با خرید املاک ترکیه نه تنها تابعیت این کشور را بدست بیاورند بلکه در این روش، ملک ارزشمندی را نیز در ترکیه صاحب شوند.

مطالعه کنید  فروش حدود 1 میلیون ملک در ترکیه در چهار ماه اول امسال

در حالی که بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه در صنعت املاک و مستغلات انجام شده است ، در چند سال اخیر نیز افزایش چشمگیری در سرمایه گذاری غیر مستقیم سرمایه به وجود آمده است.

سیاست دولت در مورد خرید املاک ترکیه

سیاست ترکیه در زمینه اعطای حق کار و اقامت به خارجی ها از طریق سرمایه گذاری ، که به ایرانیان اجازه می دهد بدون ویزا به کشور همسایه وارد شوند و نگرش مثبت آن به ایرانیان ، ایرانیان را ترغیب به تولید بیشتر می کند. سرمایه گذاری در زمینه املاک ترکیه در مقایسه با شهروندان امارات ، قبرس و گرجستان بسیار بیشتر است و این نشان می دهد که ایرانیان در صدر جدول خریداران املاك ترکیه هستند.

بخش تجارت خارجی ترکیه نیز طی چند سال گذشته برای ایرانیان جذاب بوده است. سرمایه گذاران ایرانی با ثبت مشاغل خود در آنجا وضعیت قابل قبولی را در کشور همسایه تضمین کرده اند. با این حال ، با سرمایه گذاری در املاك ترکیه می توان به کار و اقامت دائمی دست یافت و ایرانی ها به این رمز و راز پی برده اند.

وقتی صحبت از ترکیه می شود ، بیشتر فرار سرمایه است تا خروج سرمایه برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات.

سیستم کارت فیروزه ای ثبات طولانی مدت را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند. آنها می توانند عدم قطعیت بازار محلی ایران را پشت سر بگذارند و در کشوری با ریسک کمتر سرمایه گذاری کنند.

ترکیه به ایرانیان فرصت می دهد تا هزینه های املاک را به صورت ریالی پرداخت کنند. جالب اینجاست که قیمت مسکن در ترکیه نسبت به ایران کمتر است. سیستم حمل و نقل این کشور ، جاذبه های گردشگری آن و سهولت سفر از ترکیه به سایر کشورها به جذابیت سرمایه گذاری در آنجا می افزاید.

مطالعه کنید  روند کاهش اجاره‌بها در ترکیه آغاز شده است

نتیجه

املاك ترکیه در مقایسه با ایران روند رو به رشد دارد و مزایایی که دولت ترکیه برای خرید املاک در ترکیه مشخص کرده خود عامل تشویقی برای خرید ملک و مسکن در این کشور است. جاذبه های گردشگری در این کشور، بر مزیت املاک در ترکیه افزوده است.

برای اطلاع از املاک فروشی در آنتالیا با ما تماس بگیرید و یا به پروفایل اینستاگرام ما مراجعه نمایید
به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات مقاله

دسته‌بندی‌:
برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , ,