b115

معرفی ۷ مرکز فرهنگی و هنری در آنتالیا

در آنتالیا فعالیت‌های فرهنگی و هنری از طرف دولت حمایت می‌شوند و بیشتر خدمات آموزشی هنری به‌صورت رایگان یا با قیمت کم به ساکنان آن ارائه می‌شوند. اگر علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستید و در آنتالیا زندگی می‌کنید یا قصد سفر یا مهاجرت به این شهر را دارید، این مطلب برای شماست.

شهر آنتالیا با طبیعت بکر و آب‌وهوای آرامش‌بخش، در کنار تاریخ و تمدنی کهن و آثار تاریخی که از دوران‌های مختلف به جای مانده، همواره نظر دوستداران تاریخ، فرهنگ و هنر را به خود جلب کرده است.

این شهر علاوه‌بر این که یک مرکز تفریحی تابستانی است و طبیعت زیبای آن هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است، مرکز فرهنگی و هنری مهمی نیز به شمار می‌آید. مراکز و فعالیت‌های فرهنگی و هنری آنتالیا، جذابیتی کمتر شناخته‌شده از این شهر هستند که نقش مهمی در گردشگری آن ایفا می‌کنند.

سالن‌های بزرگ، مجهز و زیبا مخصوص تئاتر و اجرای کنسرت، برگزاری فستیوال‌های فرهنگی و هنری و میزبانی از هنرمندان معروف در رشته‌های هنری مختلف از ویژگی‌های فرهنگی شهر آنتالیاست.

در این شهر فعالیت‌های فرهنگی و هنری از طرف دولت حمایت می‌شوند و بیشتر خدمات آموزشی هنری به‌صورت رایگان یا با قیمت کم به ساکنان آن ارائه می‌شوند.

اگر علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستید و در آنتالیا زندگی می‌کنید یا قصد سفر یا مهاجرت به این شهر را دارید، این مطلب برای شماست.

تئاتر شهر شهرداری متروپولیتن آنتالیا (Antalya Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrolar )

سالن تئاتر متروپولیتن آنتالیا با بازسازی‌هایی که روی آن انجام شده و کیفیت فوق‌العاده‌ای که از نظر تجهیزات دارد، همواره میزبان آثاری فاخر به روی صحنه است و از این نظر، نه‌تنها در ترکیه، بلکه در دنیا شناخته‌شده است.

مطالعه کنید  اظهارات وزیر کشور ترکیه درباره تغییر قوانین اقامت

در این سالن، بخشی ویژۀ اجرای تئاتر عروسکی برای کودکان راه‌اندازی شده است تا بزرگسالان با خیالی آسوده از فرزندشان، به‌راحتی به تماشای تئاتر بنشینند.

مرکز فرهنگی آتاتورک آنتالیا(Antalya Atatürk Kültür Merkezi )

یکی دیگر از مراکز فرهنگی مهم شهر آنتالیا مرکز فرهنگی آتاتورک است که در آن دوره‌های آموزشی هنری برگزار می‌شود. سالن تئاتر این مجموعه با ظرفیت ۸۱۷ نفر، کاملاَ آکوستیک بوده و قابلیت اجرای بدون میکروفن در آن وجود دارد.

در این مجموعه که به خاطر قرار گرفتن در مرکز شهر بسیار پرطرفدار است، کلاس‌های تئاتر و جشنواره‌های متنوعی برگزار می‌شود.

تئاتر آنتیک آسپندوس (Aspendos Antik Tiyatrosu )

قدمت آمفی‌تئاتر باستانی آسپندوس با معماری رومی، به قرن دوم پس از میلاد می‌رسد. این شهر تاریخی که در ۴۰ کیلومتری آنتالیا و در منطقۀ سریک واقع شده، یکی از دیدنی‌های جذاب آنتالیا و هر سال پذیرای توریست‌های داخلی و خارجی است.

در آمفی‌تئاتر باستانی آسپندوس، همانند گذشته رویدادهای مهمی مانند اجرای تئاتر، اپرا، کنسرت و جشنواره‌های متفاوت برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی اردم بایزیت (Erdem Bayazıt Kültür Merkezi )

این مرکز فرهنگی در منطقۀ کپز آنتالیا قرار دارد و در آن کلاس‌های آموزشی هنری برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی هاشم ایشجان (Haşim İşcan Kültür Merkezi)

مهم‌ترین مرکز اپرا و بالۀ آنتالیا مرکز فرهنگی هاشم ایشجان است که مکانی دولتی محسوب می‌شود.

مرکز فرهنگ و هنر آنتالیا (Antalya Kültür Sanat)

بنیاد تحقیقات و فرهنگ آموزش‌وپرورش ترکیه، مرکز فرهنگ و هنر آنتالیا را در سال  ۲۰۱۵ راه‌اندازی کرد. این مرکز با هدف ایجاد جذابیت‌های تازه‌ای در حوزه‌های فرهنگی و به منظور جلب نظر مهمانان داخلی و خارجی تأسیس شد.

مطالعه کنید  سفرهای بین شهری ترکیه؛ لذت گردش بین فرهنگ‌های مختلف و جذاب

در این مرکز نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، کارگاه‌های آموزشی، رویدادها، گفت‌وگوها و کنسرت‌های بسیاری برگزار می‌شود.

فرهنگسرای ینی‌محله (Yeni Mahalle Kültür Merkezi)

در این مرکز فرهنگی که زیر نظر شهرداری متروپولیتن آنتالیا فعالیت می‌کند، آموزش‌های رایگان در زمینه‌ تئاتر، اجرای کنسرت، برپایی نمایشگاه، رویدادهایی برای زنان و آموزش‌های رایگان هنری برگزار می‌شود.

اگر ساکن شهر آنتالیا هستید با سر زدن به این مکان‌ها می‌توانید از انواع فعالیت‌های هنری و فرهنگی برای خود و فرزندانتان بهره‌مند شوید.

 

 

برای اطلاع از املاک فروشی در آنتالیا با ما تماس بگیرید و یا به پروفایل اینستاگرام ما مراجعه نمایید

جهت مشاوره تماس بگیرید

69 87 360 531 90+

70 307 203 552 90+

به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات مقاله

برچسب‌ها: , , , , ,