معرفی مناطق دیدنی آنتالیا

آشنایی با مناطق دیدنی آنتالیا، معرفی 40 مکان دیدنی

تعطیلات شده و اومدین آنتالیا اما نمیدونین کجاهارو باید بگردین، ماشین ندارین و باید با اتوبوس تو شهر بگردین ولی نمیدونین از کجاها میشه بدون ماشین دیدن کنید. ما در این مقاله مناطق دیدنی آنتالیا رو به شما معرفی میکنیم. پس همراه ما باشید.

گردی
آنتالیا گردی

مناطق دیدنی آنتالیا

قبل تر در مقاله ای مناطق آنتالیا را معرفی کردیم که برای خرید خانه و آشنایی کلی با آنتالیا میتونه کاربردی باشه، حال در این مقاله فقط به معرفی مناطق دیدنی آنتالیا پرداخته ایم که کمک کنه تعطیلات خوبی رو واس خودتون و خونوادتون رقم بزنه : مقاله ی معرفی مناطق آنتالیا

شهر قدیمی کاله ایچی(Kaleiçi)

شاید نزدیک ترین مکانی که سریع به ذهن همه میرسه به شما معرفی کنن به عنوان یکی از مناطق دیدنی آنتالیا کاله ایچی باشه. به چند دلیل:

  • در مرکز شهر قرار دارد و برای بازدید ازش فقط کافیه یک هزینه ی کوچیک بابت بلیط اتوبوس پرداخت کنید.
کاله ایچی در آنتالیا
بندر کاله ایچی در آنتالیا
  • بندری زیبا داره پر از کشتی های تفریحی که میتونین انتخاب کنید کدام پکیج از برنامه های تفریحی رو میخواهید و یه گشت چند ساعته با کشتی روی دریا داشته باشید.
  • کوچه پس کوچه های جذاب، قدیمی، پر از هتل های خاص، کافه های شلوغ از جذابیت های دیگر کاله ایچی است.

هم میتونین در روز و روشنایی از کاله ایچی دیدن کنید و کلی عکس یادگاری بگیرید هم میتونین شب در کوچه هاش قدم بزنین تا از فضای شلوغ کافه ها و صدای موزیک لذت ببرید.

در کاله ایچی خیابان‌های سنگ‌فرش پیچ در پیچ، خانه‌های سنتی عثمانی، و مکان‌های دیدنی تاریخی مانند دروازه هادریان انتظار شما را میکشند. این دروازه به افتخار امپراتور روم هادریان ساخته شده است و یکی از ویرانه های رومی در آنتالیا است که به خوبی حفظ شده است.

آنتالیا
سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا

آنتالیا به خاطر سواحل زیبایش معروف است و دلیل خوبی هم دارد. این شهر دارای برخی از بهترین سواحل ترکیه است، اگر در مناطق مرکزی آنتالیا ساکن شده اید ساحل لارا و ساحل کنیالتی به شما خیلی نزدیک هستند و هر دو از مناطق دیدنی آنتالیا می باشند اما بازدید از یکی از اینها برای شما در مسافرت کوتاه کافی است. با توجه به این که محل سکونت شما به ساحل لارا نزدیک تر است یا ساحل کنیالتی میتوانید انتخاب کنید از کدام بازدید کنید.

لارا در آنتالیا
ساحل لارا در آنتالیا
  • ساحل لارا، Lara plajları

ساحل لارا یکی از محبوب ترین سواحل آنتالیا است که به دلیل آب شفاف و شن های ریزش شناخته شده است. این ساحل همچنین خانه چندین استراحتگاه لوکس است که اگر به دنبال یک تعطیلات ساحلی آرام هستید، آن را به مکانی عالی برای اقامت تبدیل می کند.

کنیالتی آنتالیا
ساحل کنیالتی آنتالیا
  • ساحل کنیالتی، Konyaaltı Plajları

ساحل کنیالتی یکی دیگر از مقصدهای محبوب در آنتالیا است که به خاطر ساحل طولانی سنگریزه و آب شفافش شناخته شده است. این ساحل همچنین فعالیت های زیادی از جمله پاراسلینگ، جت اسکی و قایق موزی را ارائه می دهد.

آبشارهای آنتالیا:

شلاله
دودن شلاله
  • آبشار دودن بالا، düden şelalesi

آبشار دودن بالا رو به عنوان مناطق دیدنی آنتالیا حتما باید در لیست بازدید خود قرار دهید اگر علاقمند به بازدید از طبیعت هستید. آبشار دودن بالا یک شگفتی طبیعی است که در منطقه کپز آنتالیا قرار دارد.

سالانه حدود 3 میلیون نفر از این آبشار دیدن می کنند، این آبشار توسط درختان و سبزه های زیبا احاطه شده است. بازدیدکنندگان می توانند در مسیری قدم بزنند که به یک سکوی تماشا منتهی می شود و می توانند از مناظر خیره کننده آبشار لذت ببرند. در تابستان بین ساعت 8 صبح تا هفت و نیم عصر میتوانید از این آبشار دیدن کنید و در زمستان بین ساعت 8 صبح تا 6 عصر این امکان وجود دارد. برای ورود باید بلیط تهیه کنید که مبلغ آن حدودا 30 لیر می باشد.

دودن پایین
آبشار دودن پایین
  • آبشار دودن پایین، düden şelalesi

از سوی دیگر آبشار دودن پایین در منطقه لارا آنتالیا قرار دارد، آب این آبشار همانطور که در عکس مشاهده می کنید به دریای مدیترانه میریزد و یکی از مناطق دیدنی آنتالیا است که در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید از آن دیدن کنید، بازدیدکنندگان می توانند با خرید تور از نزدیک آبشار را ببینند یا در مسیری که به سکوی تماشا منتهی می شود قدم بزنند. برای دیدن از این مکان نیاز به خرید بلیط نمی باشد.

زیبای کورشونلو
آبشار زیبای کورشونلو
  • آبشار کورشونلو، زیباترین آبشار آنتالیا، Kurşunlu Şelalesi

یکی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا آبشار Kursunlu کورشونلو می باشد،  یک شگفتی طبیعی که در خارج از مرکز شهر آنتالیا و در منطقه آکسو قرار دارد. دور تا دور آبشار را درختان و سبزه های زیبا احاطه کرده اند که آن را به مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از مناظر تبدیل کرده است. اگر بخواهید از همه ی قسمتهای این آبشار دیدن کنید ساعتهای زیادی را باید به آن اختصاص دهید اما بهتون قول میدم از دیدن این آبشار اصلا پشیمون نمیشوید.

بازدیدکنندگان می توانند در مسیری که به آبشار منتهی می شود قدم بزنند و از مناظر خیره کننده لذت ببرند. همچنین یک منطقه پیک نیک در نزدیکی آبشار وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از یک وعده غذایی یا میان وعده لذت ببرند. در این آبشار رستوران و کافه نیز موجود است.

مطالعه کنید  آنتالیا کجا برم خرید؟ معرفی بهترین مراکز خرید در آنتالیا
در آنتالیا
آسپندوس در آنتالیا

تئاتر آسپندوس، منطقه دیدنی در آنتالیا، aspendos theater

تئاتر آسپندوس یک تئاتر رومی باستان است که در خارج از آنتالیا قرار دارد. این تئاتر در زمان امپراطور مارکوس اورلیوس ساخته شد و یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده در جهان است. اگر به تاریخ علاقمند هستید میتوان تئاتر آسپندوس را جز مناطق دیدنی آنتالیا به شما معرفی کرد.

منطقه دیدنی در آنتالیا
پرگه، منطقه دیدنی در آنتالیا

پرگه، perge

پرگه شهری باستانی است که در خارج از آنتالیا قرار دارد. این شهر در قرن چهارم قبل از میلاد تأسیس شد و در دوران امپراتوری روم یک مرکز تجاری مهم بود. همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه می باشد.

بازدیدکنندگان می‌توانند خرابه‌های باستانی پرگه، معابد نیمه ویران، استادیوم و فضای تئاتر بزرگ را کشف کنند. این شهر همچنین دارای حمام‌های رومی است که به خوبی حفظ شده‌اند، که نگاهی اجمالی به زندگی روزمره این شهر باستانی در دوران قدیم دارد.

شهر پرگه در گذشته مانند دیواری دفاعی در برابر دزدان دریایی عمل میکرد. اگر به تاریخ علاقمند هستید حتما دیدن از پرگه را در لیست مناطق دیدنی آنتالیا برای خود بگذارید اما در نظر داشته باشید که به دلیل فاصله ی آن از شهر یک روز کامل را باید به آن اختصاص دهید.

آنتالیا 1
آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا، Antalya Aquarium

آکواریوم آنتالیا  بزرگترین تونل آبی را بین آکواریوم‌های جهان دارد و در سال ۲۰۰۸ با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شد. این آکواریوم در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین آکواریوم جهان در مسابقات بین‌المللی آکواریوم‌ها شناخته شد.

این آکواریوم تقریبا در مرکز شهر قرار دارد، مساحت آن ۱۵۰۰۰ متر مربع است. این آکواریوم شامل ۴۰ محیط مرتبط با دریاها، ۲۰ هزار مخزن آب شور، ۳ تونل زیر آب، سینما ۵ بعدی، کافی‌شاپ و فروشگاه می‌باشد

در آکواریوم آنتالیا بیش از ۲۰۰ نوع ماهی و موجودات زنده آبی نمایش داده می‌شوند. بازدیدکنندگان این آکواریوم می‌توانند در سه تونل زیر آب قدم بگذارند و با تماشای روز و شب زندگی دریا، از لحظاتی بسیار شگفت‌انگیز لذت ببرند.

اگر همراه با فرزند خود به آنتالیا سفر کرده اید یکی از مناطق دیدنی آنتالیا که میتواند برای کودکتان جذاب باشد آکواریوم است.

بلیط آن در حال حاضر برای توریستها حدودا 1200 لیر می باشد.

 

آنتالیا
بازارهای آنتالیا

بازارهای آنتالیا

آنتالیا به عنوان یکی از شهرهای توریستی معروف در ترکیه، دارای بازارهای بسیاری است که برای بازدیدکنندگان جذابیت دارند. بازارهای سنتی از جمله مناطق دیدنی آنتالیا به حساب می‌آیند. در ادامه، به معرفی چند بازارچه سنتی آنتالیا خواهیم پرداخت:

  • بازار قدیمی (Old Bazaar): این بازار در قلب قدیمی‌ترین منطقه شهر و در نزدیکی قلعه آنتالیا قرار دارد. بازار قدیمی یکی از بازارهای تاریخی مهم آنتالیا است که در کنار خیابان‌های سنگی با معماری سنتی قرار گرفته است. این بازار به عنوان یک بازارچه سنتی، انواع محصولاتی از جمله صنایع دستی، لباس‌های محلی، سفالگری و تزئینات خانگی را به فروش می‌رساند.
قدیمی آنتالیا

    بازار قدیمی آنتالیا

 

  • بازار فرش لیدیا سوزانی : اگر علاقمند به خرید و دیدن فرش های منحصر به فرد هستید دیدن از این بازار را به شما پیشنهاد میکنم.
  • بازار Dogu Garaji: انواع مختلفی از ظروف مسی قدیمی، قهوه و چای ترکی، لباس های سنتی، محصولات چرمی و طلا را در این بازار میتوانید خریداری کنید.
آنتالیا
بام آنتالیا

بام آنتالیا

بام آنتالیا یکی از مشهورترین مناطق دیدنی آنتالیا در ترکیه است. این منطقه در قسمت بالایی شهر قرار دارد و میتونین از اون بالا یک منظره ی جذاب از آنتالیا و دریا رو ببینید.

وحش آنتالیا
باغ وحش آنتالیا

باغ وحش آنتالیا، Antalya Zoo

باغ وحش آنتالیا یکی از محبوب ترین مناطق دیدنی آنتالیا در ترکیه است. این باغ وحش در سال ۲۰۰۸ با هدف نگهداری، محافظت و ارتقاء جانوران بومی از نقاط مختلف جهان به منظور گردشگری و آموزش برای مردم شهر آنتالیا افتتاح شد. این باغ وحش به مساحت ۴۰ هکتار در قسمت غربی شهر قرار گرفته است.

در این باغ وحش، بیش از ۱۵۰۰ جانور از ۱۵۰ گونه مختلف از جمله شیر، گوریل، اسب وحشی، زرافه، فیل، آهو، پلنگ، خرس، ببر، پنگوئن، سیبل، قوچ، زغالی و … وجود دارد که در بخش های مختلف باغ وحش به صورت آزادانه یا در قفس ها نگهداری می شوند.

آنتالیا
شهربازی آنتالیا

شهربازی آنتالیا

شهربازی آنتالیا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی برای خانواده‌ها و کودکان در شهر آنتالیا در ترکیه است. اگر همراه با خانواده و فرزندان خود به آنتالیا سفر میکنید حتما در لیست مناطق دیدنی آنتالیا برای خود شهر بازی را در نظر بگیرید.

این شهربازی در شمال غربی شهر و در منطقه ی کنیالتی قرار گرفته است. این شهربازی دارای تنوع بسیار بالایی از دستگاههای بازی می باشد.

مطالعه کنید  تیم آمبولانس بانوان در آنتالیا برای کمک به افراد سانحه دیده، با زمان مسابقه می‌دهند
کابین، مکان دیدنی آنتالیا
تله کابین، مکان دیدنی آنتالیا

تله کابین، مکان دیدنی آنتالیا، Tünektepe Teleferik Tesisleri

این تله کابین در حدود ۷٫۵ کیلومتری از مرکز شهر و در ارتفاع ۴۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و با دیدن مناظر طبیعی بسیار زیبای کوهستانی و شهر آنتالیا همراه است.تله کابین آنتالیا دارای ۴۴ کابین برای حمل مسافران با ظرفیت ۸ نفره در هر کابین است و حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا از پایین به بالا برسید و در طول مسیر منظره ای بسیار زیبا را نظاره خواهید کرد.

این تله کابین یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و مناطق دیدنی آنتالیا می باشد که برای توریست‌ها و گردشگران شهر، ارزش یک بار بازدید را دارد. بدون شک، سفر با تله کابین آنتالیا یک تجربه بی‌نظیر و دیدنی برای دیدن شهر آنتالیا از بالاست و ممکن است تجربه‌ای بسیار خاطره‌انگیز برای هر کسی باشد که به ترکیه سفر می‌کند.

ساعت، مرکز شهر آنتالیا
میدان ساعت، مرکز شهر آنتالیا

میدان ساعت، مرکز شهر آنتالیا،Antalya Saat Kulesi 

میدان ساعت آنتالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی در شهر آنتالیا در ترکیه است. این میدان وسط شهر و در محله Kaleici واقع شده است. میدان ساعت به عنوان مرکزی ترین میدان شهر، شامل ساعت برجسته، بانک، هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف می‌شود.

در مرکز میدان ساعت، برج ساعت آنتالیا با ارتفاع ۱۴ متر واقع شده است. این برج ساعت در سال ۱۹۱۱ توسط یکی از اهالی محل ساخته شد و تاکنون برجسته‌ترین نقطه در میدان ساعت است. این برج با الهام از معماری قرون وسطی و الگوبرداری از برج های ایتالیایی ساخته شده است.

با توجه به موقعیت مرکزی میدان ساعت، این مکان به عنوان یکی از محل‌های پربازدید و توریستی در شهر آنتالیا شناخته شده است. گردشگران می‌توانند در این میدان، از خرید، گردش و دیدنی‌های مختلف شهر لذت ببرند.

 

آف لجند، بهترین مرکز تفریحی آنتالیا
لند آف لجند، بهترین مرکز تفریحی آنتالیا

لند آف لجند، بهترین مرکز تفریحی آنتالیا، Land of Legends

لند آف لجند یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی در آنتالیا است که در منطقه بلک قرار دارد. این پارک به عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای گردشگران در شهر آنتالیا شناخته شده است.

لند آف لجند شامل بیش از ۴۰ بازی و سرگرمی مختلف برای کودکان و بزرگسالان است. همچنین در این پارک، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌هایی نیز وجود دارند که به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است که لند آف لجند هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برای بازدیدکنندگان باز است و ورودی برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است. همچنین تیکت‌های ورودی به پارک برای بزرگسالان و کودکان جداگانه است و می‌توانید با خرید بلیط آنلاین یا در محل پارک آن‌ها را تهیه کنید.

 

دلفین، سرگرمی کودکان در آنتالیا
پارک دلفین، سرگرمی کودکان در آنتالیا

پارک دلفین، سرگرمی کودکان در آنتالیا

پارک دلفین آنتالیا یکی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا می باشد. این پارک دلفین در منطقه کنیالتی واقع شده و با داشتن بیش از 20 دلفین آموزش دیده، یکی از بزرگترین و بهترین پارک‌های دلفین در ترکیه است.

در این پارک دلفین، می‌توانید شواهدی از هوش و مهارت دلفین‌ها در شکار، شنا، پرواز و ترفندهای دیگر ببینید.

به علاوه، پارک دلفین آنتالیا دارای بخش‌های دیگری مانند استخر، باغ، باشگاه، رستوران و کافی شاپ نیز می‌باشد که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا پس از تماشای نمایش دلفین‌ها، از فضاهای دیگر پارک نیز استفاده کنند.

کارائین، منطقه دیدنی آنتالیا
غار کارائین، منطقه دیدنی آنتالیا

غار کارائین، منطقه دیدنی آنتالیا، Karain Cave

غار کارائین در شهر آنتالیا در ترکیه قرار دارد. این غار در منطقه دالیان بالان، حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر آنتالیا واقع شده است. این غار به دلیل زیبایی و شکوه طبیعی خود محل گردشگری و بازدید بسیاری از مسافران و گردشگران است. غار کارائین شامل زیبایی طبیعی و مجسمه های طبیعی است که توسط رودخانه ایجاد شده اند که در این غار جریان دارد.

باستان شناسی آنتالیا
موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا، antalya museum

موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از بزرگترین و مهمترین موزه‌های باستان‌شناسی در ترکیه است که در شهر آنتالیا قرار دارد. این موزه در سال ۱۹۷۲ میلادی به عنوان موزه باستان شناسی تاسیس شده و دارای مجموعه‌های گسترده‌ای از آثار باستانی است.

در این موزه، بیش از ۵۰ هزار قطعه باستانی و تاریخی از دوره های مختلف تاریخی، از جمله دوران رومی، بیزانسی و سلجوقیان نگهداری می شوند. همچنین این موزه به عنوان مرجعی برای تحقیقات باستان‌شناسی در آنتالیا و مناطق اطراف آن شناخته شده است.

رومیان، مکان تاریخی آنتالیا
قلعه رومیان، مکان تاریخی آنتالیا

قلعه رومیان، مکان تاریخی آنتالیا، Roman Fortress Antalya

قلعه رومیان یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه است. این قلعه بر روی تپه‌ای در قسمت بالایی شهر واقع شده و از بالای تپه چشم اندازی زیبا به شهر و دریا دارد.

قلعه رومیان در دوره‌های مختلفی ساخته شده است. بخش‌هایی از این قلعه به دوران رومی برمی‌گردد و بخش‌های دیگر آن در دوره‌های بعدی، به خصوص در دوره صلیبیان ساخته شده است. این قلعه دارای دیوارهایی با ضخامت ۳ متر و برج‌هایی با ارتفاع ۱۵ متر است.

در حال حاضر، قلعه رومیان به عنوان یکی از نمادهای شهر آنتالیا شناخته شده و محلی برای بازدیدکنندگان محلی و خارجی است.

مطالعه کنید  تعداد گردشگرانی که از طریق هوایی به آنتالیا می‌آیند از مرز 6 میلیون نفر گذشت

 

سیتی آنتالیا
مینی سیتی آنتالیا

مینی سیتی آنتالیا، minicity antalya

مینی سیتی آنتالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه است. در این مجموعه، مینیاتورهایی از بناها و معابد و مساجد و موزه‌های معروف جهان در مقیاس ۱:۲۵ قرار گرفته‌اند.

این مجموعه با یک سطح سبز و زیبا و در کنار یکی از بزرگراه‌های شهر آنتالیا قرار دارد. در داخل این مجموعه، بناهای مشهوری همچون برج ایفل، مسجد سلیمانیه، میدان تایمز، حرم حضرت علی و… به صورت مینیاتوری در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته‌اند.

مینی سیتی آنتالیا به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم شهر آنتالیا شناخته شده و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

پارک آنتالیا
زیباترین پارک آنتالیا

پارک کارالی اوغلو، زیباترین پارک آنتالیا، Karaalioglu Park

پارک کارالی اوغلو، یکی از معروف‌ترین و بزرگترین پارک‌های شهری در آنتالیا، ترکیه است. این پارک در شرق شهر قرار دارد و مساحت بسیار بزرگی را شامل می‌شود. این پارک حاوی انواع امکاناتی مانند پارکینگ، فضاهای سبز، میز پیک نیک، مسیرهای دوچرخه‌سواری، استخر و سایر امکانات تفریحی است.

طبیعت گردی در آنتالیا
بشکوناک، طبیعت گردی در آنتالیا

بشکوناک، طبیعت گردی در آنتالیا، beşkonak

منطقه ای دیدنی در آنتالیا که بین آنتالیا و آلانیا قرار دارد. اگر به طبیعت علاقمند هستید بازدید از این مکان زیبا میتونه روح تازه ای به شما ببخشه.

سرگرمی در آنتالیا
رفتینگ، سرگرمی در آنتالیا

رفتینگ، سرگرمی در آنتالیا

رفتینگ یکی از فعالیت های مورد علاقه گردشگران در شهر آنتالیا است. در طول رودخانه‌ها و دره‌های طبیعی در اطراف شهر، مسیرهای رفتینگی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به این ورزش، فرصتی برای تجربه هیجان بخش  ارائه می‌دهد.

مناطق مختلفی در شهر آنتالیا برای رفتینگ مناسب هستند. برخی از محبوب ترین مناطق شامل رودخانه Köprüçay در حومه شهر، رودخانه Manavgat در شمال شرقی شهر و رودخانه Koprulu در شرق شهر هستند. در این مناطق، تورهای رفتینگ برای گردشگران در دسترس هستند و تیم‌های آموزشی نیز برای آموزش فنون رفتینگ و ایمنی به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

در ضمن، باید به یاد داشت که برای رفتینگ در هر منطقه، باید به نکات ایمنی توجه کرد و تجهیزات ایمنی مناسب را در اختیار داشته باشید. همچنین بهتر است قبل از رزرو تور رفتینگ، از سطح سختی مسیر و نوع رودخانه با تور اطلاعات کاملی کسب کنید تا از تجربه ایمن و لذت‌بخش بهره‌مند شوید.

عميق پلدار کورپولو کانيون، طبیعت آنتالیا
طبیعت آنتالیا

دره عميق پلدار (کورپولو کانيون)، طبیعت آنتالیا، Köprülü Canyon

کانیون کوپرولو یا کورپولو کانیون یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم و معروف در شهر آنتالیا است. در شرق شهر و در فاصله حدود 80 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و طول آن حدود 14 کیلومتر است.

در یک منطقه زیبا در بین کوه‌های بلند و دشت‌های گسترده قرار دارد. در طول آن، رودخانه ای به شکل پیچیده‌ای جریان پیدا کرده و در بین صخره‌های بلند و تنگه‌های عمیق جریان می‌یابد.

بازدید از این مکان دیدنی در آنتالیا یک تجربه فوق‌العاده و هیجان‌انگیز است که شامل صعود و نزول در مسیرهای پیچیده‌ای از سنگ و پله‌های چوبی است. مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی از جمله صخره‌های بلند، تنگه‌های عمیق و آبشارهای دیدنی انتظار شما را میکشند.

اگر قصد بازدید از این مکان را دارید، بهتر است در فصل بهار و تابستان به دلیل آبگرفتگی کمتر و هوای مطبوع تر، این بازدید را برنامه‌ریزی کنید. همچنین باید به یاد داشت که در طول مسیر با تجهیزات مناسب ایمنی همراه باشید.

دیدنی در آنتالیا برای کودکان
منطقه دیدنی در آنتالیا برای کودکان

موزه اسباب بازی آنتالیا، منطقه دیدنی در آنتالیا برای کودکان، Antalya Toy Museum

موزه اسباب بازی آنتالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر آنتالیا در کشور ترکیه است و مساحت آن حدود ۱۲۰۰ متر مربع است.

در این موزه بیش از ۵۰۰۰ اسباب بازی قدیمی و نو را می‌توانید مشاهده کنید. این موزه شامل بخش‌هایی مانند بخش اسباب بازی‌های چوبی، بخش اسباب بازی‌های فلزی و بخش اسباب بازی‌های پلاستیکی است. همچنین در این موزه می‌توانید مجموعه‌هایی از اسباب بازی‌های مرتبط با فیلم‌ها و سریال‌های مشهور نیز ببینید.

اگر به اسباب بازی‌ها و اسباب بازی‌های قدیمی علاقه‌مند هستید، بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آبی آنتالیا
پارک آبی آنتالیا

پارک آبی آکوا در آنتالیا، بزرگترین پارک آبی آنتالیا، Aqua Fantasy Aquapark

یکی از معروف ترین پارک های آبی آنتالیا می باشد. دارای انواع تفریحات آبی مثل سرسره های شیب دار، تونل های آبی، اسکی روی آب، جت اسکی و غیره.

فضای این پارک آبی دارای انواع کافی شاپ، رستوران و کلاب ساحلی می باشد. همچنین وای فای و پارکینگ رایگان هم دارند.

دیدنی آنتالیا
مناطق دیدنی آنتالیا

در پایان:

آنتالیا شهری پر از تاریخ، شگفتی های طبیعی و سواحل زیبا است. خواه به خرابه های باستانی، مناظر طبیعی یا صرفاً استراحت در ساحل علاقه مند باشید، آنتالیا میتونه راضیتون کنه. با وجود جاذبه های بسیار زیاد برای کشف، جای تعجب نیست که آنتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه باشد.

 

 

 

 

به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[کل: 4 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات مقاله

دسته‌بندی‌: