زندگی در آنتالیا

راهنمای کامل زندگی در آنتالیا برای ایرانی ها

آنتالیا پنجمین استان پر جمعیت ترکیه است، یک استان خیلی سر سبز، خوش آب و هوا و به معنای واقعی زیبا. اما آیا این ویژگی ها برای زندگی در آنتالیا مناسب است؟ ما با همراه باشید تا یک مقاله ی کامل در مورد آنتالیا را با هم بخوانیم.

زندگی در آنتالیا
زندگی در آنتالیا

آنتالیا کجای ترکیه قرار دارد؟

آنتالیا در جنوب ترکیه قرار دارد. تا پایان سال 2021 جمعیتش حدودا 3 میلیون نفر بوده است. البته در حال حاضر که این مقاله رو مینویسم با توجه به این که تعداد خیلی زیادی مهاجر از روسیه و اوکراین به این شهر اومدن جمعیت شهر خیلی بیشتر شده. در حال حاضر جمعیت روسها و اوکراینی ها هم در آنتالیا به نسبت زیاد می باشد.

موردی که خوبه اگر قصد اقامت در ترکیه رو دارید بدونید اینه که ما در ایران تقسیم بندی هامون به این صورته که استان داریم و شهرستان، اما در ترکیه، ایل و ایلچه داریم. آنتالیا ایل یا همون استان است و دارای زیر مجموعه هایی ست که به آن ایلچه میگوییم.

موقعیت آنتالیا روی نقشه
موقعیت آنتالیا روی نقشه

ایلچه های آنتالیا 19مورد است و معروف ترین آنها :

مرات پاشا، کنیالتی، کپز، کاش، کمر، بلک، فینیکه، آکسو، آلانیا و دوشیمالتی است.

کپز پر جمعیت ترین ایلچه می باشد، البته چون دریا نداره به گوش کسانی که به قصد سفر به آنتالیا می روند، آشنا نیست و بافت بومی دارد.

یکی از معروف ترین ایلچه ها برای ایرانیان، مرات پاشا است، که منطقه ی لارا در آن قرار دارد. بلک و کمر هم به دلیل هتل های معروفی که دارد شناخته شده است.

در مقاله ای به طور کامل ایلجه های آنتالیا را معرفی کرده ایم به همراه جزییات آن برای زندگی: برای خرید خانه در آنتالیا کدام منطقه بهتر است؟

برای خرید خانه در آنتالیا کدام منطقه بهتر است؟

ایلچه های آنتالیا
ایلچه های آنتالیا

آب و هوای آنتالیا، بهترین زمان سفر به آنتالیا:

همونطور که همیشه در دوران مدرسه خوندیم، آب و هوای مدیترانه ای یکی از بهترین آب و هوا بوده است و آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای می باشد. تقریبا 300 روز سال آفتاب میبینید و برف تقریبا دیده نمیشه. میشه گفت نزدیک 20 ساله در این شهر برف نباریده است. البته با فاصله ی کوتاهی از مرکز شهر شاهد برف و پیست اسکی خواهید بود.

اگر قصد اقامت در ترکیه را دارید و شهر آنتالیا را انتخاب کردین و در عین حال به برف علاقمند هستید نگران نباشید چون با فاصله ای کمتر از 60 کیلومتر رانندگی میتونین از برف لذت ببرید.

در فصل بهار مثل ایران شاهد بارش باران هستیم، بارون های آنتالیا خیلی معروفه چون تقریبا همیشه طوری می باره که شما نمیتونین از قدم زدن زیر اون لذت ببرین و بهتره دنبال یک سقف بگردین تا پناه بگیرین.

 

تابستان آنتالیا
تابستان آنتالیا

 

از اواسط خرداد ماه میشه در دریا شنا کرد و کم کم هوا گرم میشه، تابستون در آنتالیا به شدت هوا گرمه و تقریبا نمیشه روز رو بیرون بگذرونید مگر در مراکز خرید یا دریا و درحال شنا. از همین رو زندگی شبانه در تابستان های این شهر جریان داره. بعضی روزها هوا به بیش از 40 درجه میرسه و به شدت شرجی است. حتی بیشتر از شمال خودمون.

زمستون ها باد و بارون های زیادی داره اما پاییز در آنتالیا تقریبا 3 ماه خوش آب و هوا رو میگذونین، اختلاف دما در پاییز بین شب و روز خیلی زیاده و اگر به فکر سفر در فصل پاییز هستید حتما برای روز لباس خنک و برای شب لباس گرم همراه داشته باشید.

خب فکر کنم این توضیحات در مورد آب و هوای آنتالیا تقریبا کافی بود و در کل اگر سرمای زیاد رو دوس ندارین زندگی در آنتالیا میتونه خیلی جذاب باشه واستون اما اگر گرمایی هستید یا بدنتون به دلایلی مثل بیماری به رطوبت حساس است زندگی در آنتالیا اصلا به شما پیشنهاد نمیشه.

کار در آنتالیا، سرمایه گذاری در آنتالیا و حقوق در آنتالیا:

اگر هم زمان با اقامت در ترکیه قصد کار کردن دارید و در آمدتون از کار کردن در ترکیه تامین میشه و منبع مالی دیگه ای ندارید، از اونجایی که آنتالیا یک شهر توریستی است، از نظر کاری اصلا پیشنهاد نمیشه و اگر دنبال کار کردن هستید بهتره به شهرهای دیگه ای برای مهاجرت فکر کنید. شاید برای کار کردن در آنتالیا اولین گزینه کار کردن در کافه و رستوران به اکثر افراد پیشنهاد شه که آن هم در فصل تابستان است و اکثر کسانی که در هتل کار میکنند در فصل پاییز و زمستان بیکار می شوند.

اما اگر به فکر سرمایه گذاری هستید آنتالیا میتونه گزینه ی خوبی باشه. آنتالیا پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه ی توریست داره و این موضوع هر سال بهتر هم میشه. سرمایه گذاری در آنتالیا میتونه شامل ساخت هتل، کافه، رستوران و هر آنچه با توریست ارتباط دارد باشد.

پس برای زندگی در آنتالیا حتما گزینه ی کار کردن رو جدی بگیرید و در مورد فعالیتی که انجام میدین تحقیقات لازم رو انجام بدین. مثلا اگر معلم هستید در استانبول خیلی راحت تر میتونین کار پیدا کنین یا اگر در حوزه ی صنعت تجربه دارید شاید ازمیر تجربه ی زندگی بهتری برای شما ایجاد کند.

 

کافه های آنتالیا
کافه های آنتالیا

 

شرایط مهاجرت به آنتالیا، شرایط اقامت ترکیه :

شرایط مهاجرت به این شهر مانند سایر شهرهای ترکیه می باشد، البته گرفتن اقامت و روند اداری آن کمی با استانبول متفاوت می باشد. اما برای مهاجرت به آنتالیا هم گزینه های زیر پیش روی شما هستند:

  • اقامت توریستی با اجاره ی ملک
  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت دانشجویی

روند کلی اقامت مانند سایر شهرها می باشد و چند منطقه ی ممنوعه برای اقامت وجود دارد که قبل از خرید خانه در آنتالیا و یا اجاره ی خانه در آنتالیا بهتر است از آن مطلع شوید چون به دلیل ازدیام مهاجر در آن مناطق اقامت دیگر به خارجی ها با آن آدرس داده نمیشود. بعد از اعلام این مناطق زندگی در آنتالیا برای افرادی که اینجا بودن کمی متفاوت شده که در مقاله ای به طور کامل به این مناطق و معرفی سایر مناطق خواهم پرداخت.

مطالعه کنید  حمل و نقل عمومی آنتالیا

 

کوچه های آنتالیا
کوچه های آنتالیا

زندگی در آنتالیا خوبه یا استانبول؟

همونطور که گفتیم اول باید هدفتون از مهاجرت رو مشخص کنید، مثلا اگر بازنشسته هستید و دنبال شهری برای آرامش می باشید صد در صد زندگی در آنتالیا بهترین گزینه برای شما می باشد اما اگر قصد دارید بعد از مهاجرت کار کنید استانبول یا سایر شهر های صنعتی در ترکیه برای شما گزینه های بهتری می باشند.

اگر هنرمند هستید قطعا استانبول شهر رویایی برای شما خواهد بود، اگر به کار کردن در کافه و رستوران علاقمند هستید آنتالیا گزینه های خوبی برای شما خواهد داشت.

اگر فرزندتون در حال تحصیل است و دوست دارین در شهری زندگی کنین که آرامش و امنیت داشته باشید آنتالیا این نیاز شما را تامین می کند و تقریبا در همه جای شهر و هر ساعتی از روز شما میتونین با امنیت کامل باشید. این تجربه ی مشترک خیلی از ایرانیان در آنتالیا است.

خیابان های آنتالیا
خیابان های آنتالیا

اگر اهل رفتن به فستیوال و جشنواره های مختلف هستید استانبول بهترین گزینه برای شما می باشد، در آنتالیا سالانه چندین فستیوال برگزار می گردد اما به نسبت آنچه در استانبول است تقریبا هیچ به حساب میاد.

به طور کلی آنتالیا به نسبت استانبول شهری کم جمعیت تر است، ترافیک خیلی کمتری دارد، امکانات تفریحی کمتری دارد، گزینه ی شغلی کمتری دارد، امنیت بسیار بیشتری دارد و تصمیم برای مهاجرت به آنتالیا یا استانبول در نهایت به فاکتور های شما بستگی دارد. اما میتونه از این بابت خیالتون راحت باشه که اگر مشکل مالی یا محدودیتی از این نظر نداشته باشید زندگی در آنتالیا میتونه واستون تبدیل به روزهای خوبتون شه.

 

آنتالیا
آنتالیا

 

هزینه ی زندگی در آنتالیا:

این مقاله در فوریه 2023 نوشته شده و امروز آنتالیا شهری بسیار گرون در ترکیه است و اصلی ترین دلیل آن مهاجرت زیاد روس ها و اوکراینی ها به این شهر است. آنتالیا از نظر هزینه ی آب گرون ترین شهر ترکیه می باشد، یعنی شما با مصرفی مشابه در شهر آنکارا پول قبض کمتری پرداخت میکنید. در مقاله ای به طور کامل هزینه های زندگی در آنتالیا را بررسی کرده ایم: هزینه زندگی در آنتالیا

همچنین آنتالیا از نظر هزینه ی حمل و نقل هم یکی از گرون ترین شهرهای ترکیه می باشد. در حال حاضر هزینه ی تاکسی هر کیلومتر 12 لیر و بلیط اتوبوس 8 لیر می باشد.

به طور خلاصه اگه بخوام لیستی از هزینه های زندگی در آنتالیا رو واستون بنویسم میتونم به این موارد اشاره کنم:

مرغ کیلویی 42  لیر

گوشت چرخ کرده 160 لیر

برنج جاسمین کیلویی 34 لیر

سیب زمینی 9 لیر

گوجه 20  لیر

روغن یک لیتری 35 لیر

اکمک یا نون معمولی 7 لیر

ساندویچ مک دونالد 100 لیر

ساندویچ دونر گوشت 60 لیر

هر لیر در حال حاضر بین 2200 تا 2500 متغیر است.

البته این مبالغ برای برند میگروس می باشد و مارک های مختلف قطعا قیمتهای ارزون تر یا گرون تر دارند. در مقاله ای جدا قیمتهای ریز زندگی در آنتالیا رو بررسی میکنیم هرچند به دلیل تورم ترکیه در حال حاضر خیلی زود قیمتها در حال تغییر است.

مارکت میگروس
مارکت میگروس

بهترین منطقه ی آنتالیا برای زندگی:

تا سال پیش اکثر ایرانی ها رو در منطقه ی حورما و لارا میدیدین، اما بعد از ممنوع شدن چند منطقه برای خارجیا و بودن منطقه ی حورما در این مناطق ممنوعه دیگه افراد جدیدی نمیتونن در این مناطق خانه بخرند یا اجاره کنند مگر این که ملک بالای 400 هزار دلار به قصد اخذ پاسپورت ترکیه خریداری کنید.

اگر علاقمندین یک منطقه ی آروم و نزدیک به دریا زندگی کنید، منطقه ی شیرینیالی در مرات پاشا و گورسو در کنیالتی جز بهترین گزینه ها برای شما می باشد.

اگر به شلوغی و دیدن رفت و آمد افراد و بازار علاقمند هستید زندگی در مرکز شهر مثل کاله ایچی و محدوده ی مارک آنتالیا میتونه گزینه ی خوبی برای شما باشد.

اگر قراره با ایرانی ها مراوده داشته باشید به هر دلیلی مثل شغل، منطقه ی لارا میتونه گزینه ی بهتری باشد.

منطقه لارا در آنتالیا
منطقه لارا در آنتالیا

 

یا محله ی اونجالی در کنیالتی جز شیک ترین منطقه ها در آنتالیا به حساب می آید فقط نسبت به محله ای مثل لیمان فاصله ی بیشتری با دریا دارد.

تا چند سال پیش خانه های منطقه ی کپز حتی با وجود نو ساز بودن لوکس نبودند و با سلیقه و انتظار ما ایرانی ها جور در نمیومد اما جدیدا پروژه های لوکسی ساخته شده است که مناسب اخذ اقامت در ترکیه می باشد. حتما اگر قصد خرید خانه در آنتالیا رو دارید از این پروژه ها دیدن کنید و صرفا چون در منطقه ی کپز است و از دریا دور است دست رد به آن نزنید.

اگر واستون سواله کدوم منطقه از نظر امنیتی بهتره باید بگم هیچ تفاوتی در این مناطق وجود نداره و همونطور که قبلا گفتم آنتالیا برای زندگی شهری کاملا امن است.

 

کنیالتی در آنتالیا
کنیالتی در آنتالیا

هزینه ی اجاره خانه در آنتالیا:

اگر هدفتون اقامت در ترکیه است خوبه که بدونین در ترکیه شما میتونین هم خونه ی با وسیله اجاره کنید هم بدون وسیله. خونه ی با وسیله به این صورته که از وسایل بزرگ مثل یخچال تا وسایل کوچک مثل قاشق چنگال در اون موجوده. پایان سال باید خونه رو با همون وسایل تحویل بدید.

تفاوت اجاره ی خونه در آنتالیا با وسیله یا بدون وسیله خیلی زیاد نیست. از مزیت های این نوع خونه ها میتونیم به این اشاره کنیم که اسباب کشی خیلی راحتی خواهید داشت و گزینه ی بیشتری برای اجاره وجود دارد.

مطالعه کنید  ترکیه 1.1 درصد از کل جمعیت جهان را در خود جای داده است

در حال حاضر اجاره ی یک منزل یک خواب در آنتالیا به متراژ حدودا 60 متر در مناطق مناسب برای زندگی، از حدودا 10 هزار لیر شروع میشه که با قیمت لیر امروز میشه حدودا 20 میلیون تومن.

این در حالی است که چهار سال پیش با مبلغ 1500 لیر میتونستین یک خونه ی دو خواب اجاره کنین در ساختمونی بسیار شیک. اما امروزه تقریبا ده برابر بیشتر برای اجاره در آنتالیا باید پرداخت کنید.

پروژه های مسکونی آنتالیا
پروژه های مسکونی آنتالیا

 

موردی که خوبه بدونین اینه که در ترکیه مثل ایران برای اجاره خانه نیاز به پرداخت مبلغ کلان بابت رهن نیستید و مبالغی که در حالت نرمال پرداخت میشه به این صورته:

اگر اجاره خانه در آنتالیا پنج هزار لیر باشد، شما باید پنج هزار لیر بابت کمیسیون بنگاه، پنج هزار لیر دپوزیت به صاحبخانه و پنج هزار لیر اجاره ی ماه اول را پرداخت کنید. در پایان قرارداد صاحبخانه مبلغی که به عنوان دپوزیت دریافت کرده است را برمیگرداند.

اما همان طور که گفتم این در حالت معمول است و پیش میاد که صاحبخانه از شما چندین ماه اجاره را همزمان بخواهد.

بعد از پایان سال قرارداد منزل، به طور قانونی 25 درصد مبلغ اجاره ی سال قبل باید نهایتا افزایش یابد اما متاسفانه این مورد هم در تورم امروز رعایت نمیشه و حداقل دو برابر افزایش می دهند.

پروژه مسکونی آنتالیا
پروژه مسکونی آنتالیا

باز کردن حساب بانکی در آنتالیا:

اگر قصد باز کردن حساب در آنتالیا رو برای خودتون دارید، شاید راحت ترین گزینه پیدا کردن یک آشنا باشد. افرادی هستن در آنتالیا که هنگام اجاره ی منزل یا خرید خانه در آنتالیا باهاشون آشنا میشین احتمالا و این افراد در بانک آشناهایی دارند که به راحتی میتوانند برای شما حساب باز کنند.

چرا میگم داشتن یک آشنا بهتر است؟ چون به طور نرمال اگر وارد بانک شوید و تمایل به افتتاح حساب داشته باشید با پاسپورت ایران برای شما حساب باز نمیکنند و شاید لازم باشد بانک های زیادی را بروید تا بالاخره یکی واستون حساب باز کنه.

البته این در مورد باز کردن حساب برای شرکت، یعنی باز کردن حساب تجاری خیلی سخت تر هم میشه و ممکنه آشناهاتون در این مورد نتونن متاسفانه کاری کنند. شاید این امور در استانبول کمی راحت تر باشه اما این سختگیری ها در مورد باز کردن حساب بانکی در آنتالیا وجود دارد.

ما در دنیز آنتالیا گروپ هنگام خرید خانه در آنتالیا برای شما حساب باز خواهیم کرد.

باز کردن حساب در ترکیه
باز کردن حساب در ترکیه

دانشگاه های آنتالیا و هزینه ی تحصیل در آنتالیا:

معروف ترین دانشگاه در آنتالیا، دانشگاه آک دنیز است که در سال 1982 میلادی افتتاح شده است و زبان آموزش در آن ترکی می باشد. دانشگاه دولتی است و دارای رتبه ی 36 در ترکیه، 558 در آسیا و 15899 در دنیا می باشد.

هزینه ی سالانه ی تحصیل در دانشگاه آک دنیز با توجه به رشته متفاوت می باشد، به طور مثال هزینه ی سالانه رشته کامپیوتر 20 هزار لیر است که دو بار در ماههای بهمن و شهریور باید پرداخت شود یا هزینه ی رشته ی معماری به طور سالانه حدودا 30 هزار لیر است. البته با بورسیه تخفیف هایی نیز در نظر میگیرند که این مبلغ برای رشته ی معماری تا 15 هزار لیر شامل تخفیف می شود.

دانشگاه آک دنیز
دانشگاه آک دنیز

در جدول زیر دانشگاههایی را معرفی کردیم که در استان آنتالیا قرار دارند:

 

نام دانشگاه سال افتتاح زبان آموزش رتبه در ترکیه
Akdeniz Üniversitesi 1982 ترکی 36
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi 2015 ترکی 160
Alanya Hamdullah Emin Paşa Üniversitesi 2011 انگلیسی 171
Antalya AKEV Üniversitesi 2015 ترکی 174
Antalya Bilim Üniversitesi 2009 انگلیسی و ترکی 158

 

اگر در مورد آزمون ورودی دانشگاه ترکیه سوالی دارید من پیشنهاد میکنم حتما از کارشناسانی که در این زمینه وجود دارند کمک بگیرید. هیچوقت بعد از اقامت در ترکیه و زندگی در آنتالیا همه ی کارهاتون را یا یک نفر انجام ندهید و انتظار نداشته باشید یک فرد در همه ی زمینه ها مثل کار در آنتالیا، اجاره منزل در آنتالیا، تحصیل و غیره متخصص باشه و حتما از افراد خبره در این زمینه مشاوره بگیرید.

bilim
دانشگاه بیلیم در آنتالیا

حال اگر برای زندگی به آنتالیا نمی آیید و هدف شما توریستی می باشد، مطالبی رو با شما به اشتراک میذارم که سفر خوبی داشته باشید:

جاهای دیدنی آنتالیا:

اینجا پنج تا از جاهای دیدنی آنتالیا رو نوشتم و در مقاله ای دیگر به صورت کامل تری این مکان ها را معرفی کرده ایم: آشنایی با مناطق دیدنی آنتالیا

 

  1. کاله ایچی

شاید اولین جایی که در لیست جاهای دیدنی آنتالیا همیشه دیدین، کاله ایچی باشه و واقعا ارزش دیدن داره. من بهتون پیشنهاد میکنم زمانی از روز رو به کاله ایچی اختصاص بدین که هم هوای روشن اون کوچه پس کوچه های جذاب رو ببینین هم از فضای موسیقی زنده و بارهایی که اونجاست لذت ببرین. یک نصفه روز برای کاله ایچی کافیست، البته که اینقدر تعداد کافه ها و بارها و کوچه های متفاوت زیاده که اصلا تکراری نمیشه. در سفر به آنتالیا متوجه ی وجود تعداد زیاد کافه در این شهر میشین و واقعا از نظر طراحی و زیبایی محیطی عاشقش میشین.

کاله ایچی آنتالیا
کاله ایچی آنتالیا
  1. آکواریوم آنتالیا:

این آکواریوم که در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد، بزرگترین تونل آبی دنیا رو داره و بلیط اون تقریبا 1000 لیر است که البته قبل از رفتن میتونین از سایت قیمت بلیط رو چک کنید.

آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا
  1. بیچ پارک:

چه برای شنا، چه قدم زنان، چه ورزش بیچ پارک یکی از بهترین مکان هایی است که بهتون پیشنهاد میکنم. مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی پر از کافه های زیبا و جذاب که زیبایی این مسیر را دو چندان میکنند. هم شب و هم روز میتونین از قدم زدن در این پارک ساحلی لذت ببرین. اگر در ماههای گرم به آنتالیا سفر کنید شبها تا دیروقت این پارک شلوغ و جذاب است.

مطالعه کنید  فروش موبایل بدون مالیات به دانشجویان چه زمانی آغاز می شود؟
بیچ پارک
بیچ پارک
  1. لند آف لجند:

این مکان سمت بلک می باشد و واقعا ارزش یک بار دیدن و گذروندن چند ساعت وقت در اونجا رو داره. چون خارج از شهره بهتره یا با تاکسی برین یا با ترنسفر هماهنگ کنید. شبهای لند آف لجند با چراغونی زیبایی که داره خیلی جذابه، در شبهای تابستان ساعت ده شب رقص نور داره و در شبهای پاییز و زمستون این برنامه فقط آخر هفته برگزار میشه. البته در تابستون هم دو روز در هفته رقص نور برگزار نمیشه پس حتما قبلش از کسانی که میدونن بپرسید.

این مکان یک پارک آبی بزرگ داره که در سفر به آنتالیا یک روز کامل رو میتونین به اینجا اختصاص بدین، بلیط این پارک آبی حدودا 1200 لیر است. که این مبلغ بابت ورودی پرداخت میشه و میتونین از همه ی محیط پارک استفاده کنین. لند آف لجند شامل مرکز خرید، هتل و پارک آبی نیز می باشد. از طریق این سایت میتونین قیمت بلیط و خدمات را به روز چک کنید و اگر حساب بین المللی دارین بلیط تهیه کنید: سایت لند آف لجند

land of legends
لند آف لجند
  1. تله کابین:

آنتالیا دو تا تله کابین داره که یکی در منطقه ی حورما و دیگری خارج از شهر آنتالیا و سمت کمر می باشد. شاید برای شمایی که به عنوان توریست به این شهر اومدین تله کابین شهری گزینه ی بهتری باشد. بلیط این تله کابین برای خارجی ها و با پاسپورت 10 دلار است. تا ساعت 7 شب نیز باز می باشد و البته در روزهای دوشنبه تعطیل است.

 

telecabin
تله کابین آنتالیا

بهترین هتل های آنتالیا:

مورد بعدی که اگر به عنوان توریست به آنتالیا سفر کنید مورد نیازتون میشه انتخاب هتل خوب در آنتالیا است، آنتالیا برای توریستها به بخش های زیادی تقسیم میشه و باید دید شما تمایل دارین وقت بیشتری در هتل بگذرونین یا اهل خرید و گشت و گذار در مرکز شهر هستید.

اگر تمایل دارین بیشتر وقتتون رو در هتل و در حال استراحت بگذرونین پس هتل در بلک و کمر بهتون پیشنهاد میشه. هتل هایی یو آل که از صبحانه تا شام و ناهار رو با همون مبلغی که اول پرداخت کرده اید به شما میدهند و اصولا در داخل خود هتل انواع تفریحات و برنامه های شبانه رو دارند که شما مجبور به ترک هتل نباشید.

اما اگر علاقمندین در شهر بگردید بهتره از هتل های مرکز شهر استفاده کنید که البته اون هتل ها هم میتونن یو آل باشند.

بلک و کمر با ماشین شخصی از مرکز شهر آنتالیا حدودا 45 دقیقه فاصله دارند. البته مینی بوس هایی هم هستند که در این مسیر تردد دارند و قیمت بلیط اون مناسبه و خیلی زود به زود رفت و آمد دارند.

 

هتل در آنتالیا
هتل در آنتالیا

من در این مقاله فقط اسم این هتل ها و موقعیت جغرافیایی اونها رو آوردم در مقاله ای کامل هتل های خوب در آنتالیا رو با همه ی جزییات بررسی خواهم کرد.

هتل خوب در مرکز شهر آنتالیا:

  • آکرا هتل
  • هتل سو
  • هتل هیلتون
  • هتل پرگ
  • کرون پلازا
آکرا هتل
آکرا هتل

هتل خوب در کمر:

  • تی تی اچ هیدروس
  • آرما گل بیچ
  • ان جی
  • فان و سان
fun sun family comfort
fun-sun-family

هتل خوب در بلک:

  • هتل مکس رویال
  • کورنلیا ریوزرت
  • الا کوآلیتی
  • بلیس
  • کورنلیا دیاموند
bellis deluxe hotel
هتل بلیس آنتالیا

 

به طور میانگین قیمت هتل های داخل شهر شبی 2500 لیر و هتل های بلک و کمر تا شبی 10 هزار لیر نیز می رسد.

خرید آنتالیا کارت:

مورد بعدی که برای سفر به آنتالیا به کارتون میاد تهیه ی  آنتالیا کارت یا همون کارت اتوبوس است. این کارت رو هم از مارکت ها و هم دستگاههایی که مخصوص این کار هستن میتونین تهیه کنید.

برای این کار باید مبلغی که لازمه رو وارد دستگاه کنید، سپس گزینه ی گرفتن کارت رو بزنین و کارتتون رو تحویل بگیرید. سعی میکنم در یک ویدیو این کارو کامل آموزش بدم.

آنتالیا کارت بر خلاف استانبول کارت کاربردهای زیادی ندارد و فقط برای سوار اتوبوس شدن استفاده می شود. اگر کارت بانکی دارید میتوانید هزینه ی اتوبوس را با آن هم پرداخت کنید البته اگر کارتتون چیپ داشته باشه.

در این مقاله به طور کامل همراه با ویدیو نحوه ی کار با آنتالیا کارت و نرم افزار آن را توضیح داده ایم: آموزش کار با نرم افزار آنتالیا کارت

آنتالیا کارت
آنتالیا کارت

مراکز خرید در آنتالیا:

از معروف ترین مرکز خرید ها میتوان موارد زیر را نام برد:

  • مارک آنتالیا
  • میگروس
  • اراستا
  • مال آف آنتالیا
  • تراسیتی
  • ازدیلک

این مراکز خرید هر کدوم به تنهایی میتونه برای خرید کامل باشه، چندین طبقه هستند و تنوع زیادی از برند ها را میتوانید آنجا ببینید، از برندهای ترک تا غیر ترک.

اگر اسم هر کدام از این مراکز خرید را در گوگل جستجو کنید آدرس آن را نیز میتوانید مشاهده کنید. ما هم به زودی به صورت یک مقاله ی کامل به معرفی آنها خواهیم پرداخت. اگر علاقمندین با مراکز خرید بیشتری در آنتالیا آشنا شوید در این مقاله کامل به آن پرداخته ایم: آنتالیا کجا برم خرید؟

 

Mall Of Antalya 20
مال آف آنتالیا

در این مقاله تلاش کردیم هر آنچه برای زندگی در آنتالیا ممکن است واستون سوال باشه را مطرح کنیم و خیلی خلاصه توضیحی از هر قسمت ارائه بدهیم. به زودی در مقاله های جدا هر کدام از این موضوعات را بررسی میکنیم تا اگر قصد اقامت در ترکیه را دارید بتوانید بهترین انتخاب ها را انجام دهید.

 

به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[کل: 4 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات مقاله

دسته‌بندی‌:
برچسب‌ها: