اقامت در آنتالیا

اقامت در آنتالیا با دنیز آنتالیا

 

آنتالیا مقصد گردشگری میلیون‌ها نفر در طول سال و مهم‌ترین شهر توریستی ترکیه است. میلیون ها نفر در سال به این شهر پرواز می‌کنند تا تعطیلاتی آرامش بخش را در کنار ساحل زیبای این شهر بگذرانند یا از امکانات تفریحی رفاهی آن استفاده کنند و به خرید بروند و به مکان های تاریخی و طبیعی سری بزنند. ولی سؤال اینجاست که شهری که تا این چنین میان گردشگران و مسافران پرطرفدار بوده برای زندگی چگونه است؟ آیا همان‌قدر که در سفر به آنتالیا می‌توان خوش گذراند در اقامت در آنتالیا هم می‌شود؟

antalya city center
اقامت در آنتالیا

آنتالیا به عنوان محل زندگی چه امکاناتی به افراد ارائه می‌دهد؟ آنتالیا طبق آخرین سرشماری 2 میلیون نفر جمعیت دارد و آیا این دو میلیون نفر در رفاه کامل زندگی به سر می‌برند؟ هزینه‌ی زندگی خرید مواد اولیه و پرداخت قبض ها، هزینه تحصیل یا درمان همه این ها مواردی است که باید در مورد شهری پیش از انتخاب آن به عنوان محل زندگی، بررسی کنید و بدانید.

ما دلایلی که با توجه به آن ها آنتالیا می‌تواند محل زندگی ایده آلی برای شما باشد را به شما می‌دهیم. از هزینه های اولیه گرفته تا تفریحات شما به عنوان یک ساکن. با ما همراه باشید تا بدانید چرا مردم آنتالیا را برای زندگی انتخاب می‌کنند و چرا شما هم می‌توانید این کار را بکنید.

روش های اقامت در آنتالیا:

اقامت در این شهر قاعدتا از قوانین ترکیه تبعیت میکند و هرآنچه در این مقاله که در مورد قوانین جدید اقامت ترکیه گفتیم در مورد این شهر نیز صدق میکند: مقاله ی اقامت در ترکیه با قوانین جدید

اما در اینجا هم خلاصه ای کوتاه از روش های اقامت برای شما بازگو خواهیم کرد:

  • اقامت در آنتالیا از طریق خرید ملک:

آنتالیا برای سرمایه گذاری ملکی یکی از شناخته شده ترین شهرهای ترکیه می باشد، نرخ رشد بالایی دارد و وقتی به این شهر سفر میکنید متوجه ساخت و سازهای زیاد می شوید، به همان نسبت تقاضا برای ملک همیشه زیاد است. در این بازار گرم ملک شما با خیال راحت تری میتونین سرمایه گذاری انجام دهید.

شاید شهرهای زیادی در ترکیه باشه که بتونین با قیمت مناسب تری ملک بخرید اما این که بدونین ملک شما از نظر قیمت رشد میکنه یا این که زمان فروش به اندازه ی کافی مشتری داشته باشید از امتیازاتی است که در آنتالیا برای شما وجود دارد و در خیلی از شهرهای دیگر نیست.

  • مهاجرت به آنتالیا از طریق تحصیل:

در استان آنتالیا پنج دانشگاه وجود داره که معروف ترین آنها دانشگاه آک دنیز می باشد. این دانشگاه از امتیاز 36 در ترکیه برخوردار است و زبان تدریس آن ترکی می باشد. همچنین دانشگاههای خصوصی مثل بیلیم نیز در این استان می باشد که شهریه ی آن به دلار می باشد اما برای ورود نیاز به آزمون ندارید و داشتن مدرک زبان انگلیسی کافی است چون تدریس به زبان انگلیسی انجام میشه.

  • اقامت در آنتالیا از طریق کار

اگر علاقمند به کار کردن در کافه و رستوران باشید در آنتالیا برای شما همیشه کار است اما این کارها در اکثر مواقع منجر به اجازه کار برای شما نمیشود. اما اگر سرمایه ی کافی داشته باشید میتوانید در این حوزه سرمایه گذاری کنید و با استخدام پنج ترک برای خودتون اجازه کار بگیرید. در صفحه ی اجازه کار بیشتر در این مورد توضیح دادیم.

آموزشگاههای زبان و مدارس میتوانند برای کسانی که انگلیسی تدریس میکنند گزینه ی خوبی باشد، اگر مدارک کافی داشته باشید برای شما اجازه کار هم میگیرند.

antalya. land of legends
antalya. land of legends

هزینه‌ی روزانه اقامت در آنتالیا

در پایگاه اینترنتی numbeo هزینه زندگی در آنتالیا بسیار پایین ارزیابی شده است. طبق اعلام رسمی این سایت هزینه اقامت در آنتالیا 12 درصد از استانبول و 43 درصد از لندن، ارزان‌تر است. ولی دلیل آن چیست؟ یکی از دلایل آن میتواند این باشد که آنتالیا از نظر کشاورزی بسیار قوی است و بسیاری از محصولات کشاورزی را میتوانید در این ناحیه با قیمتی مناسب و تازه تهیه کنید.

البته در 5 سال اخیر در راستای تلاش برای سالم سازی جمعیت و تفریحات، قیمت سیگار و الکل افزایش زیادی داشته است؛ با این وجود همچنان خرید نیازهای اولیه روزمره در این شهر برای شما ارزان تر از استانبول و یا اروپا خواهد بود.

قدرت انتخاب بالا

از هزینه های کم زندگی که بگذریم می‌رسیم به تنوع بالای خرید در آنتالیا. هر نوع خریدی در آنتالیا از پوشاک و لوازم الکترونیک گرفته تا مواد غذایی و نوشیدنی دارای تنوع چشمگیری است. با توجه به اینکه آنتالیا مراکز خرید زیادی دارد تقریبا همه چیز در آن جا در لوکس‌ترین حالت با مقرون به صرفه‌ترین قیمت وجود دارد.

در هر محله حتی کوچکی یک هایپر مارکت وجود دارد و مراکز خرید چند منظوره آنتالیا می‌توانند تمامی نیازهای شما از هر چه خریدنی و حتی تفریح است را رفع کنند. حتی اغلبشان دارای سالن سینما و تئاتر هستند و می‌توانند از نظر روحی نیز شما را تغذیه کنند. اگر فکر زندگی در آنتالیا را در سر دارید می‌توانید خیال خودتان را علاوه بر هزینه ها از تنوع نیز راحت کنید.

آنتالیا شهری ساحلی و توریستی است و نسبت به استانبول جمعیت بسیار کمتر و ترافیک کمتری دارد اما این شما رو محدود نمیکنه، صرفا کم جمعیت بودن یا توریستی بودن دلیل نمیشه شما برای زندگی و خرید محدودیتی داشته باشید.

آب و هوای بی نظیر

البته که آنتالیا از نظر تاریخی چیزی از شهرهای مشهور تاریخی جهان کم ندارد ولی با این همه اغلب گردشگران به خاطر آب و هوای بسیار خوب آنتالیا است که به آن سفر می‌کنند. هوای آنتالیا در تابستان گرم و مدیترانه‌ای و در زمستانی که تنها 3 ماه طول می‌کشد، معتدل و بارانی است. شما می‌توانید 9 ماه از سال را در فضای باز از هوا لذت ببرید.

اقامت در آنتالیا به کسانی که از سردی کانادا، باران های لندن و هوای ابری اروپا فراری هستند شدیدا پیشنهاد میشه.

belek
زمین گلف در بلک آنتالیا

کیفیت درمان

البته که ترکیه بیشتر به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود ولی از نظر پزشکی نیز موقعیت خوبی دارد. اساساً پزشکی و مراقبت‌های پزشکی ترکیه در سطح بالایی قرار دارد. تا حدی که افراد بسیار زیادی برای درمان مطمئن و به روز و البته ارزان قیمت از کشورهای دیگر به آن مراجعه می‌کنند. آنتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیست و شما از هر جهت می‌توانید بابت خدمات درمانی این شهر خاطر جمع باشید.

در هر منطقه ای از این شهر شما میتوانید بیمارستان های خصوصی و دولتی و همچنین پزشک خانواده را پیدا کنید، با توجه به نوع بیمه ی شما هزینه ها و بیمارستان هایی که بیمه ی شما را پوشش میدهند متفاوت می باشد.

اما نکته ای که خوبه اینجا بگیم اینه که آنتالیا یا ترکیه، مثل اروپا، کانادا و یا آمریکا نیست و روند درمان بسیار سریع انجام میشه، به طور مثال اگر نیاز به سونوگرافی داشته باشید میتونین با هزینه ای معقول در همان روز انجام دهید،به طور کلی زمان زیادی را بابت نوبت در امور پزشکی نمیگذرانید. دوستانی که به طور مثال ساکن کانادا باشند میدانند روند پزشکی در این کشور خیلی زیاد با توضیحاتی که در مورد ترکیه گفتیم متفاوت است.

کیفیت تحصیل

در ترکیه هم مانند ما کودکان از 7 سالگی به مدت 12 سال به مدرسه می‌روند. البته 4 سال ابتدایی 4 سال راهنمایی و 4 سال دبیرستان. اگر برای تحصیل فرزندتان مدرسه‌ای دولتی در نظر گرفته‌اید بدانید که تحصیل دلبندتان در آنتالیا بدون هزینه خواهد بود. در واقع تحصیل در مدارس دولتی آنتالیا رایگان است. زبان تدریس نیز ترکی است. اگر موافق مدارس دولتی نیستید مدارس غیرانتفاعی زیادی با کیفیت تدریس جهانی در آنتالیا پیدا می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس بودجه‌تان و نوع اقامت در آنتالیا یکی از آن ها را انتخاب کنید.

لازم نیست نگران کودکتان در آنتالیا باشید. کیفیت آموزش در این شهر بالا است علاوه بر این بچه ها اغلب ساده‌تر با شرایط جدید سازگار می‌شوند و توان یادگیری زبان آن ها نیز از بزرگ‌سال ها بالاتر است. کودک شما احتمالاً تنها دو ماه طول خواهد کشید تا به زبان ترکی مسلط شود. شما پس از دریافت اقامت می‌توانید به آموزش و پروش مراجعه کنید و تأییدیه ثبت نام شما دو هفته بعد صادر خواهد شد.

رژیم غذایی مناسب

در کشورهای پیشرفته چنان درگیری و مشغله بالاست که مردم دیگر آشپزی کردن را از یاد برده‌اند و آشپزخانه بیشتر به بخش تزئینی منزل تبدیل شده است.

اما در ترکیه مسائل به گونه‌ای دیگر است، مردم ترکیه چندان مانند دیگر کشورها از فست فود استقبال نکردند. آن‌ها هنوز ترجیح می‌دهند که خودشان مواد اولیه را خریداری کرده و غذا درست کنند تا از سلامت مواد اولیه و پخت آن مطمئن باشند. همین امر باعث شده تا غذاهای فست فود یا منجمد و نیمه آماده که در اغلب کشورها مورد استقبال قرار گرفته است در ترکیه فروش چندانی نداشته باشد.

اغلب غذاهای خیابانی ای که در آنتالیا می‌بینید نیز غذاهای سالمی مثل بلال یا صدف هستند. در آنتالیا خیلی به صرفه تر است که شما به بازار سر بزنید و از آن جا هر آنچه نیاز دارید را بخرید و در خانه پخت و پز راه بیندازید. برای برخی ممکن است این از معایب آنتالیا باشد ولی صادقانه این به نفع بدن شماست و می‌تواند یک توفیق اجباری باشد.

کاله ایچی
آنتالیا، کاله ایچی

زندگی در آنتالیا برای همه سلیقه‌ها

آنتالیا برای هرکس با هر سلیقه‌ی زندگی محله ای مناسب دارد. هر یک از مناطق آنتالیا طراحی شده برای آن که نوعی خاص از خریداران ملک را به سمت خود بکشاند و قطعاً شما یکی از آن‌ها هستید. اگر دوست دار ورزش هستید یا اگر محیط لوکس را می‌پسندید یا حتی فضای تاریخی را ترجیح می‌دهید، آنتالیا برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد. در واقع هر کسی به سادگی می‌تواند خانه ایده آلش را در محله ایده آل پیدا کند.

اگر دوس دارین محل سکونتتون به دریا باشه، گزینه های زیادی در آنتالیا دارید، اگر ترجیحتون جنگل و آرامش طبیعت باشه باز هم آنتالیا میتونه پیشنهادات زیادی بهتون بده، اگر طرفدار شهر و شلوغی باشید مرکز شهر آنتالیا برای شما بهترین گزینه است، خلاصه که نگران تکراری شدن روند زندگی با اقامت در آنتالیا نباشید.

دسترسی بالا

آنتالیا بزرگراهی به نام 400 دی دارد که تمامی نقاط تفریحی و گردشی اطراف آنتالیا را به مرکز وصل می‌کند. پس اصلاً خودتان را درگیر اینکه چه طور خودم را به جایی برسانم نکنید. اتوبوس های فراوانی برای رساندن شما به آن جا که می‌خواهید وجود دارد.

اگر هم بخواهید می‌توانید ماشین بخرید یا کرایه کنید و این مسیر را خودتان با رانندگی طی کنید. در هر صورت چه خودتان راننده باشید چه نه رفت و آمد در آنتالیا اصلاً کار سختی نیست و به سادگی می‌توانید از محلی به محل دیگر بروید.

در هر کوچه ی اصلی تقریبا ایستگاه اتوبوس وجود داره و حتی به دورترین نقطه های شهری دسترسی داره، بلیط اتوبوس در حال حاضر 9 لیر می باشد. در آنتالیا برای تاکسی میتونین از دکمه هایی که برای این کار گذاشته شده استفاده کنید، بعد زدن دکمه تاکسی دقیقا به همان نقطه می آید. علاوه بر این میتوانید با نرم افزار و تماس تاکسی بگیرید. اما برای کسانی که به زبان ترکی مسلط نیستند برای دادن آدرس، این دکمه ها بسیار کاربردی می باشد.

فرودگاه فعال در تمامی طول سال

فرودگاه آنتالیا در سال 2011 به عنوان بهترین فرودگاه اروپا انتخاب شد. پس اگر نگران هجوم گردشگران و جا ماندن از سفر و حبس شدن در آنتالیا هستید این فکر را از سر بیرون کنید. فرودگاه آنتالیا برای ظرفیت هایی بیش از این ظرفیت دارد. شما به سرعت می‌توانید پرواز داخلی و خارجی به مقصدی که می‌خواهید را پیدا کنید و بدون دردسر به آن برسید.

اقامت در آنتالیا به هیچ وجه دسترسی شما به دیگر نقاط جهان و ترکیه را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. در حقیقت فرودگاه آنتالیا یکی از مطمئن ترین مکان‌های دنیاست. حتی در زمستان و در حالی که بقیه فرودگاه ها کارایی و امکان پروازشان را از دست داده‌اند این فرودگاه همچنان فعال است.

دلیلش هم ساده است. عمده سرمایه آنتالیا همین افرادی است که با هواپیما به آنجا می‌رسند. پس چرا ساکنین آن از این موهبت استفاده نکنند؟

در فصلهای پر تردد به بسیاری از شهرهای اروپا پرواز مستقیم وچود دارد.

پارک آنتالیا
بیچ پارک آنتالیا

شب زنده داری

اگر هرگز وقت صبح زود بیدار شدن را درک نکرده‌اید و همواره به شب زنده داری عادت داشته‌اید و کارایی‌تان را در آن ساعت نیز بیشتر ارزیابی کرده‌اید، آنتالیا بهشت شماست. در این شهر انتخاب های فراوانی برای شب زنده داری وجود دارد.

غذاخوری های مدیترانه ای کنار ساحل که با بهترین غذاهای دریای از شما پذیرایی می‌کنند و یا کافه ها و کاباره های بزرگ که با موسیقی زنده سرحال می‌آورندتان فقط دو گزینه برای شماست که شب را چگونه سپری کنید. می‌توانید کنار ساحل همراه با مردمی که شب نمی‌خوابند، شب را سپری کنید. کاملاً بسته به شماست. آنتالیا شب ها بیدار است.

فراوانی املاک

بازار خرید ملک در آنتالیا بسیار گرم است و دو دلیل دارد. اول ارزان قیمت بودن منزل در این شهر به نسبت دیگر نقاط جهان و حتی ترکیه است. دلیل دوم کیفیت بالای ساختمانی و ظاهری املاک. در آنتالیا می‌توانید منزل رؤیایی تان را حتی در کنار دریا با ارزان ترین قیمت ممکنه خریداری کنید.